خبرگزاری کار ایران

نماینده ایران در ژنو:

مردم فلسطین در معرض طولانی‌ترین نقض‌ حقوق بشر قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۷۶۰

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو گفت: پاکسازی قومی در فلسطین اشغالی، تبدیل به سیاست دائمی و عامدانه رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش ایلنا، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم جدید جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد، در جلسه شورای حقوق بشر در خصوص نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گفت: مردم فلسطین همچنان در معرض طولانی مدت ‌ترین نقض‌های فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه تحت سیطره یک نظام آپارتاید نظامی قرار دارند‌.

وی تاکید کرد: استفاده از نیروی نظامی مرگبار علیه فلسطینیان، آزار و اذیت آنها، پاکسازی قومی، گسترش شهرک‌ های غیرقانونی و مجازات‌های دسته جمعی از همان آغاز اشغال فلسطین تا کنون به شیوه‌ عمل دائمی و سیاست سرکوب عامدانه توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل بدل شده است.

بحرینی با استناد به دو عنصر کلیدی گزارش کمیسیون تحقیق مستقل در خصوص جنایات ارتکابی اسرائیل در فلسطین اشغالی به «اشغال دائمی» و «عدم پاسخگویی» اشاره کرد که به بهترین وجه می‌تواند توضیح دهند که چرا منطقه خاورمیانه دهه‌هاست با بلای ناامنی و خشونت بی وقفه مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه رفتار تزویرآمیز برخی از کشورها که موعظه پاسخگویی در مورد نقض حقوق بشر سر می دهند، در حالی که در مورد درخصوص این رژیم در سرزمین های اشغالی سکوت می کنند، این رفتار را بیش از حد ریاکارانه دانست و افزود: این کشورها در حقیقت در ارتکاب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در فلسطین اشغالی «همدست» هستند و در مسئولیت عاملان آپارتاید نظامی و جنایات ارتکابی توسط این رژیم در فلسطین سهیم اند.

نماینده دائم کشورمان در ژنو در ادامه خطاب به شورای حقوق بشر چنین اظهار کرد: طرح دائمی موضوع جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در نشست های شورای حقوق بشر در قالب دستور کار ثابت این نشست ها باید به‌ عنوان تجلی حقیقی مطالبه جهانی برای تحقق حقیقت و عدالت برای فلسطینیان، باقی بماند و تبدیل به فرصتی برای همبستگی انسانی برای آرمان فلسطین آزاد و نمایش آشکاری از تمایل جمعی‌ جهانی برای پاسخ‌گو کردن رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل در قبال نقض حقوق بین الملل بشر و حقوق بشردوستانه گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز