خبرگزاری کار ایران

تفاوت جوجه یک روزه عروس با جوجه رنگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۳۳۵

امروزه پرورش جوجه نیاز به استفاده از دستگاه های جوجه کشی استاندارد و مناسبی دارد و همچنین اطلاعات بالایی هم باید در این زمینه کسب شود.

در انتهای ماه اسفند هر سال جوجه یک روزه رنگی در بازار به فروش می رسد که قیمت آن هم کم می باشد.

این محصول بیشتر خاصیت نمایشی دارد به طوری که کودکان آنها را می خرند و در قفسه فلزی در خانه نگهداری و با آنها بازی می کنند و در کاسه ای آب و دانه به آنها می ریزند که معمولا حیات مفید کمی دارند اما اگر از آنها خوب حفظ شود و از تغذیه سالم گیاهی برای بزرگ شدن آنها استفاده شود ممکن است مدت بیشتری ماندگار شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با آراد برندینگ همراه باشید.

معمولا افراد چند عدد از این موجودات را می خرند که در هر رنگی وجود داشته باشند که هم ذوق کودکان را بیشتر کنند و هم اینکه جوجه مرغ ها تنها نباشند و بهتر است به تعداد مساوی نر و ماده تهیه شود و از آنجایی که به شدت حساس به بودن در کنار دوستان خود می باشند طوری از آنها مراقبت کنید که نمیرند زیرا اگر چند تا از آنها از بین برود بقیه هم از ترس سکته می کنند.

افراد برای مصارف خانگی خود و پخت مرغ ترش چند عدد جوجه یک روزه را تهیه می کنند، این موجودات از روزی که متولد می شوند تا 14 روز پس از آن از پوره های ذرت و سویا تغذیه می کنند تا معده آنها آمادگی دریافت خوراکیهای درشت تر را داشته باشد و از طرفی غلات سبک می باشد و با سیستم گوارشی آنها سازگار می باشد و آب کافی که تگری یا داغ نباشد و از ملایمت متعادلی برخوردار باشد را در ظروف مخصوصی که ارتفاع بلند نداشته باشند در هر قسمت از مرغداری بگذارند تا بعد از تمام کردن خوراک خود به طرف آنها رفته و بنوشند و سرحال شوند.

 

جوجه یک روزه عروس هلندی

در روزهای اول و ابتدایی تولد جوجه یک روزه عروس هلندی تمام قسمتهای بدن آن زرد می باشد و حدود یک اینچ طول دارد که برای ایستادن بسیار ضعیف است.

زمانی که این جوجه ها متولد می شوند برای گرم کردن خودشان هیچ پری ندارند و والدین جوجه ها آنها را زیر بالهای خود می گیرند اما نکته قابل توجه این است که پرهای جوجه عروس هلندی به سرعت رشد می کند و در مدت زمان کمی بدنشان را می پوشاند.

پس از گذشت 6 تا 8 هفته جوجه عروس هلندی به خوبی رشد می کند و برای همراهی خانواده خود آماده می گردد و می توانید از غذاهایی مثل کلم قرمز عروس هلندی برای تغذیه آن استفاده نمائید.

تفاوت جوجه یک روزه عروس با جوجه رنگی

در هنگامی که جوجه یک روزه عروس هلندی از تخم خارج می شوند حدود 8 تا 10 روز چشمان آنها بسته است و پوست بالای چشم آنها شفاف است به گونه ای که می توان رنگ چشمهای آنها را دید که قرمز یا قهوه ای می باشد.

رنگ چشم قرمز نشانه تکمیل نشدن رشد پرنده است و به این معنی است که عروس هلندی زمان بیشتری را برای بیدار شدن صرف می کند.

 

جوجه یک روزه در ارومیه

بعد از بیرون آمدن جوجه ‌یک روزه در ارومیه از تخم، نباید بلافاصله آنها را از دستگاه خارج کرد زیرا باید کرک و پر آنها خشک شود.

در زمانی که پرهای پشت گردن جوجه خشک شد می‌ توانید آنها را از دستگاه خارج کرده و به محل نگهداری مخصوص جوجه‌ یک روزه که دارای دمای هوای مشخص است قرار دهید. برای گرم نگه داشتن جوجه‌ ها باید از لامپ هالوژن سقفی و حرارتی به جای مادر مصنوعی استفاده شود.

معمولا برای ایجاد مادر مصنوعی برای جوجه‌ ها از لامپ مادون قرمز یا جیوه ای استفاده می‌کنند و همچنین می توان از لوله‌ های آب گرم نیز بهره گرفته شود. معمولا ده روز اول جوجه‌ ها به سردی دما واکنش نشان می ‌دهند و باید در زیر این المنتها نگهداری شوند و در هفته ‌های آتی می‌ توانید از دمای هوا کم کنید.

تفاوت جوجه یک روزه عروس با جوجه رنگی

بعد از به دنیا آمدن جوجه‌ یک روزه ارومیه به آنها تغذیه‌ ای  داده نمی شود تا کیسه‌ زرده‌ آنها به طور کامل جذب بدن شان شود، تا دچار بیماری و عفونت نشوند. معمولا بعد از گذشت دو روز به جوجه یک روزه در سمنان با استفاده از آب و شکر قهوه ای تیره آنها را  تغذیه می‌کنند و همچنین باید از مولتی الکتروئیت به مقدار معین به آنها داده شود.

همچنین در هنگام به دنیا آمدن جوجه‌ ها آب بدن آنها از دست می ‌رود و باید توسط کارشناسان مربوطه کنترل شود و همچنین رطوبت را در زمان نگهداری و انتقال دادن در حد معتدل نگه داشته شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز