خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران نفت و گاز از تعدیل/ در آستانه‌ی «تصویب طرح ساماندهی» قراردادها تمدید نمی‌شود!

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۲۱۳

کارگران شرکتی نفت و گاز از گسترش تعدیل‌ها در هفته‌های اخیر انتقاد کردند.

کارگران شرکتی نفت و گاز جنوب در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم تمدید قرارداد تعدادی از کارگران برای نیمه‌ی دوم سال خبر دادند.

این کارگران می‌گویند: در آستانه‌ی تصویب طرح ساماندهی که زمزمه‌ی حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیت تمام نیروهای شرکتی به گوش می‌رسد، تعلل نمایندگان مجلس به ضرر کارگران تمام شده است؛ بسیاری از شرکت‌های پیمانکاری در پایان شهریور با کارگران قرارداد را تمدید نکردند و به بهانه‌ی عدم نیاز این کارگران بیکار شدند.

به گفته‌ی این کارگران، کارگران باسابقه‌ی نفت و گاز در بخش‌های مختلف از جمله نگهداری و تعمیرات، زیر تیغ تعدیل کارفرمایان قرار گرفته‌اند؛ بسیاری از قراردادها شش ماهه بوده و حالا در زمان خاتمه‌ی قرارداد، پیمانکار تن به تمدید قرارداد نمی‌دهد.

این کارگران می‌گویند: اگر نمایندگان مجلس قبل از پایان شهریور طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را به تصویب می‌رساندند، این اتفاق نمی‌افتاد؛ امروز هم درخواست ما تصویب سریع‌تر این طرح قبل از پایان مهر است ضمن اینکه از مقامات ارشد وزارت نفت انتظار داریم با صدور بخشنامه‌ای به تمام شرکت‌های زیرمجموعه، تعدیل کارگران را اکیداً ممنوع کنند؛ کارفرمایان نباید به سادگی کارگران را از کار بیکار کنند.

از فازهای مختلف پارس جنوبی نیز اخبار مشابهی به گوش می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز