خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر امور خارجه آذربایجان مطرح کرد:

مخالفت صریح و قطعی ایران با هرگونه تغییر ژئوپلیتیک و مرزهای منطقه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۰۹۹

در دیدار وزیران امور خارجه ایران و جمهوری آذربایجان در نیویورک، طرفین در مورد آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و منطقه قفقاز تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این ملاقات، ضمن مرور آخرین روند تحولات در روابط دوجانبه در عرصه های مختلف، رفت و آمدها و انجام توافقات دو کشور را در یکسال اخیر مثبت و در مسیر پیشرفت ارزیابی کردند.

وی با اشاره به برخی گزارش ها و شواهد در مورد جابجایی ها در منطقه قفقاز، موضع صریح جمهوری اسلامی ایران را در مخالفت صریح و قطعی با هر گونه تغییر ژئوپلیتیک و مرزهای منطقه مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در رایزنی با مقامات دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان آماده کمک به طرفین مناقشه برای حل مسالمت امیز اختلافات میان آنها است.

جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این ملاقات، با تاکید بر موضوعات مطروحه در مناسبات دوجانبه، بر اهمیت رایزنی ها و همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

وی ضمن رد ادعاهای مربوط به تغییرات در ژپوپلیتیک منطقه، علاقه مندی کشورش برای حل سریعتر مناقشات ارضی و مرزی با ارمنستان در چارچوب همکاری درون منطقه ای را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز