خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در خوزستان اعلام کرد؛

بهره‌گیری از ظرفیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد برای توسعه حرم دانیال نبی (ع)

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۵۳۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به استان خوزستان، از همکاری و تعامل وزارت ارشاد اسلامی با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ارتقای سطح ظرفیت گردشگری مذهبی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه محمد کعب‌عمیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان، محمود عیدانی فرماندار، عبدالحسین حسینی شهردار و علی بویری سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شوش از آرامگاه حضرت دانیال نبی (ع) بازدید کرد و در خصوص موضوع ارتقای سطح ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در استان خوزستان بحث و بررسی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از روند پروژه توسعه و مرمت آرامگاه، ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه شوش به لحاظ وجود آرامگاه مطهر دانیال نبی در این شهرستان، گفت: توسعه و مرمت حرم مطهر، بدون تردید، نقش مؤثری در توسعه گردشگری مذهبی استان خوزستان خواهد داشت و به همین دلیل تسریع در طرح توسعه حرم مطهر، موردتوجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

اسماعیلی با اعلام آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری در توسعه حرم دانیال نبی (ع)، افزود: موضوع توسعه حرم مطهر دانیال نبی (ع) باید موضوعی ملی تلقی شود و به همین دلیل باید به‌زودی نشستی با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث‌فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی برای برنامه‌ریزی طرح توسعه این آرامگاه تشکیل شود.

مرحله جدید طرح مرمت و توسعه حرم دانیال نبی (ع)، هم‌اکنون، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در حال اجرا است.

آرامگاه دانیال نبی مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام و در خیابان امام خمینی شهر شوش واقع شده است. این اثر در ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۵۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز