خبرگزاری کار ایران

بادامچیان:

اربعین امسال در تحولات آینده بسیار اثرگذار خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۳۰۷

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه اربعین فرصتی برای تقویت همبستگی و همگرایی خواهد شد افزود: اربعین امسال در تحولات آینده بسیار اثرگذار خواهد بود.

به گزارش ایلنا، نشست اربعین حسینی (ع) و احزاب حامی مقاومت به میزبانی حزب موتلفه اسلامی و با مشارکت معاونت فرهنگی ستاد اربعین برگزار شد.

در این نشست نمایندگان مجلس اعلای اسلامی عراق، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، جنبش حماس، جنبش امل لبنان، مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان و جامعه المصطفی حضور داشتند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در سخنانی در این نشست اربعین را سرآغاز یک نهضت دانست که راهپیمایی اربعین در پی آن موجب تقویت ارتباط بین مسلمانان شده و نمایش قدرت در منظر جهانیان خواهد بود.

اسدالله بادامچیان با اشاره به تلاش دشمن برای تأثیرگذاری بر اربعین گفت: دشمن به دنبال تحریف عاشورا است و امروز همه وظیفه داریم با جهاد تبیین در برابر این تحریف بایستیم.

وی با بیان اینکه امروز هر نهضتی در جهان علیه ظلم به پا خیزد وقتی با امام حسین (ع) آشنا شود، جذب این نهضت می‌شود تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که نهضت عاشورا و اربعین را از حرکت ضد ظلم و فساد به یک مراسم عزاداری تبدیل کند، همچنان که با مسیحیت این کار را کردند، هدف جدایی دین از سیاست را در جهان اسلام دنبال می‌کنند.

بادامچیان ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد تحرکات دشمن برای تحت تأثیر قرار دادن اربعین بودیم که با درایت مراجع معظم تقلید و بزرگان در عراق و دیگر علمای اسلام و ملت بیدار این تحرکات به جایی نرسید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه اربعین فرصتی برای تقویت همبستگی و همگرایی خواهد شد افزود: اربعین امسال در تحولات آینده بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا شاهد تحولات جدیدی هستیم اظهار داشت: بحران در دنیای استعماری و استکباری، ظهور قدرتهای جدید و بیداری اسلامی و بیداری ملت‌ها شرایط جدیدی را پیش روی افکار عمومی جهان به ویژه آزادی خواهان و مبارزان محور مقاومت باز کرده است.

بادامچیان با اشاره به توصیه الهی برای استفاده از فرصتها گفت: باید خودمان را بر اساس آینده پژوهی با شرایط روز تطبیق دهیم و برای ۲۰ سال آینده آماده کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر ضرورت تبیین مسائل سیاسی روز برای عموم جامعه افزود: باید با رفع نقاط ضعف، تقویت نقاط قوت و نیز آینده نگری آماده شرایط جدید بود.

وی همچنین یاد و خاطره شهدای جهان اسلام به ویژه سردار شهید سلیمانی و نیز شهید ابومهدی المهندس را گرامی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس کارگروه فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در سخنانی در این نشست با تقدیر از اهتمام حزب موتلفه اسلامی به موضوع اربعین گفت: اربعین امتداد عاشورا است و پیام آن مقاومت و رهایی بخشی است.

وی افزود: اربعین گرچه مبتنی بر مکتب اهل بیت علیهم السلام است اما فراقومیتی، فرا ملی و حتی فرا مذهبی و متعلق به همگان است.

احمدی ادامه داد: اربعین با چنین ویژگی‌هایی می‌تواند بستر مناسبی برای اتحاد، همبستگی و همگرایی احزاب مقاومت باشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: اربعین بستر مهمی برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است و با توجه به دو پایه همبستگی و سبک زندگی اسلامی به عنوان مقدمه این تمدن، احزاب مقاومت می‌توانند با همبستگی و مشارکتی که دارند در تحقق این مؤلفه اثرگذار باشند.

ماجد غماس نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران نیز در سخنانی در این نشست تاکید کرد: برخی افراد که از خارج هدایت می‌شوند به دنبال این هستند که عراق را از فرهنگ حسینی و اسلام دور کنند.

وی افزود: عراق تحت حملات رسانه‌ای به ویژه از طرف فضای مجازی قرار دارد که می‌خواهند به اعتقادات ملت عراق آسیب بزنند.

نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران با اشاره به اتفاقات اخیر در عراق ادامه داد: آنچه مشاهده شد حاصل همین توطئه دشمنان است که می‌خواستند اربعین را تحت الشعاع قرار دهند و تضعیف کنند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد درگیری و اختلاف بین مردم ایران و عراق است گفت: در روزهای اخیر و برای دستیابی به این هدف دست به دامن فیلم‌های قدیمی و دروغی شدند که این روند از طرف برخی کشورهای عربی خط دهی می‌شد و برخی رسانه‌ها همچون العربیه در این راستا فضاسازی کردند.

نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران با بیان اینکه آرامش در عراق ایجاد شده است تاکید کرد: بعد از اربعین باز هم توطئه خواهند کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اربعین متعلق به همه آزادی خواهان جهان است گفت: باید اربعین جهانی شود.

نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: باید شرایط شرکت همه مسلمانان و همه آزادی خواهان که در برابر ظلم هستند در اربعین فراهم شود.

ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران دیگر سخنران این نشست بود.

وی تاکید کرد: توجه به جبهه مقاومت و روی آوری مردم کشورهای محور مقاومت به سوی احزاب مقاومت، جدا باید مورد توجه و دقت نظر قرار بگیرد.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران همچنین گفت: این خط حسینی است که امروز مردم ما را تشویق و ترغیب می‌کند تا در مقابل ظلم و تجاوز بایستند و شخصیت‌های مجاهد و قهرمانی را تربیت و تقدیم محور مقاومت کنند.

رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان هم در سخنانی در این نشست با اشاره به شرایط ویژه امسال مراسم بزرگ اربعین حسینی بعد از شیوع ویروس کرونا، از مشکل مردم افغانستان برای دریافت ویزای عراق سخن گفت و از نمایندگان و مسئولان احزاب مقاومت و کشورهای محور مقاومت خواست، از ظرفیت شأن استفاده نموده و دست مردم افغانستان را بگیرند تا مشکل صدور ویزای عراق برای زائران افغانستانی داخل حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری همچنین گفت: دشمن به صورت سازمان یافته وارد میدان شده تا با تلاش‌ها و توطئه‌های خود، به هر شکلی یا مانع برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی شود و یا حداقل مراسم اربعین را تحت الشعاع حوادث، مسائل و معضلات تصنعی و ساخته شده قرار بدهد.

رئیس مرکز تبیان تاکید کرد: مسئولیت و وظایف احزاب مقاومت در چنین شرایطی چندین برابر می‌شود. چون احزاب مقاومت طبعاً نسبت به بحث اربعین توجه خاص دارند.

رئیس خبرگزاری صدای افغان (آوا) ادامه داد: اربعین هم یک بستر بسیار مناسب در راستای تبیین اهداف و همچنان بازتاب دهنده اهداف و برنامه‌های مقاومت و محور مقاومت در سطح جهانی است و مقاومت می‌تواند از این بستر در راستای تقویت و انسجام سازمان‌ها، احزاب و جریان‌های همسو بهره برداری کنند.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام مرادی نماینده جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه باید دایره مقاومت را وسیع ببینیم گفت: جاذبه وجودی محور مقاومت باید به گونه‌ای شود که هر فرد با هر عقیده و دین به آن جذب شود.

وی افزود: نظم نوین جهانی را می‌شود حول محور مقاومت و مبتنی بر رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام ایجاد کرد و بر این اساس باید به مقاومت نگاه بین المللی داشت و بر این اساس ارتباط منسجم و منظم اعضای محور مقاومت با یکدیگر اهمیت دارد.

نماینده جامعه المصطفی با بیان اینکه ظرفیت اربعین بشری و بین الادیانی است و هیچ محدودیتی ندارد ادامه داد: باید مراقب باشیم فرد یا گروهی آن را مصادره نکند.

سید کمال سجادی از کارشناسان معاونت بین الملل حزب موتلفه اسلامی نیز در این نشست به ویژگی‌ها و الزامات احزاب مقاومت مانند بحث ملتزم بودن به ولایت فقیه اشاره کرد و بر انسجام احزاب مقاومت حول محور اربعین بر اساس فلسفه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن تاکید کرد.

بومیان مسئول میز مقاومت معاونت بین الملل حزب موتلفه اسلامی نیز برنامه‌های دبیرخانه احزاب حامی مقاومت در روزهای منتهی به اربعین را تشریح کرد.

تهرانی قائم مقام معاونت بین الملل حزب موتلفه اسلامی نیز که اداره این نشست را بر عهده داشت به اهداف برگزاری نشست اربعین حسینی (ع) و احزاب مقاومت پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز