خبرگزاری کار ایران

بیش از هزار رای اجرا شده در حوزه ساخت و سار غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۱۵۲

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۴۵۰ رأی اجرا نشده در حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز و تصرف اراضی داریم که باید به آن پرداخته شود، گفت: موضوع زمین در مازندران ویژه‌تر از سایر استان‌هاست و اکنون مورد هجوم غارت‌گران زمین قرار گرفتیم.

به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی، صفدر نیازی در جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری، اظهار کرد: زمین ارث ما نیست بلکه امانتی برای آیندگان است.

وی گفت: امنیت غذایی یکی از مولفه‌های امنیت ملی است و رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور صراحتاً به حفظ زمین و امنیت غذایی تأکید ویژه دارند.

نیازی با بیان اینکه نقش حفظ و ارزش زمین در امنیت غذایی بر کسی پوشیده نیست، افزود: ۴۲ درصد برنج کشور در مازندران تولید می‌شود و در سایر محصولات کشاورزی هم مازندران رتبه‌های برتر را دارد.

سرپرست سازمان امور اراضی کشور اظهار کرد: حفظ زمین در مازندران آخرین سنگر برای حفظ اراضی است و اراضی کشاورزی با توجه به هجوم گسترده غارت‌گران شکننده شده است و باید با همگرایی به حفظ زمین برسیم.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و قانونگذاری در کنار هم باشیم تا زمین را حفظ کنیم، بیان کرد: موضوع زمین در مازندران ویژه‌تر از سایر استان‌هاست و اکنون که مورد هجوم غارت‌گران زمین قرار گرفتیم، حال زمین خوب نیست.

نیازی گفت: اگر امنیت غذایی می‌خواهیم باید زمین را حفظ کنیم چرا که هر هکتار زمین برنج ۷۰ نفر را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: در توسعه شهری باید دقت کنیم تا زمین‌های کشاورزی از انتفاع و کاربری کشاورزی خارج نشود و امنیت غذایی را حفظ کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۴۵۰ رأی اجرا نشده در حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز و تصرف اراضی داریم که باید به آن پرداخته شود و تعیین تکلیف شود، گفت: ایجاد روستا و شهرهای جدید، تعدد بنگاه‌های غیرمجاز، پایین بودن بهره‌وری سرمایه در بخش کشاورزی و عدم رقابت تولید با ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری و عدم اجرای دقیق آمایش سرزمین در کشور از مهمترین دلایل و مصادیق تغییر کاربری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز