خبرگزاری کار ایران

با تلاش شرکت کالارسان برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

رونمایی از دستگاه دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل خرده بار

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۵۷۰

برای نخستین بار در کشور از دستگاه سنجینو که یک ابزار دانش بنیان برای اندازه گیری وزن و حجم مرسولات خرده بار محسوب می‌شود رونمایی شد.

آیدین نراقی مدیرعامل شرکت کالا شان بهار کیش در مراسم رونمایی از این محصول با بیان اینکه دستگاه سنجینو قادر به محاسبه هوشمند هزینه ارسال و صدور فاکتور بر مبنای مسافت، وزن و ابعاد است، افزود: با توجه به روند روبه رشد حجم ارسال کالا به مناطق مختلف کشور استفاده از این دستگاه می‌تواند علاوه بر تسریع فرآیندها، دقت و ساماندهی ارسال خرده‌بار را افزایش دهد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این شرکت در تمامی شهرهای کشور که دارای پایانه مسافربری اتوبوس رانی هستند، حضور داشته و ارسال و دریافت مرسولات پستی را توسط شبکه اتوبوسرانی به تمام نقاط کشور انجام می دهد.

نراقی با بیان اینکه شرکت کالارسان زمینه اشتغال زایی برای سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شامل پرسنل عملیاتی و اجرایی را فراهم کرده، افزود: این حجم از اشتغالزایی شامل شبکه توزیع و شبکه جمع آوری شامل پیک های موتوری و وانت بارها و همچنین ناوگان اتوبوس رانی کشور است.

وی گفت: در شرایط کرونا که عملا مسافر ناوگان اتوبوسرانی بین جاده ای کشور کم شده بود، درآمد این شرکتها توسط حمل و نقل خرده بار توسط کالارسان تامین می شد.

امیرحسین یاری مدیر اجرایی کالارسان نیز گفت: سرویس حمل و نقل درب تا درب نیز به صورت لجستیک توسط این شرکت راه اندازی شده که به زودی قرار است این سرویس  به صورت انحصاری توسط تیم این شرکت راه اندازی شود تا هزینه تحمیل شده به مشتری کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کالارسان در حال توسعه زیرساخت خدمت درب تا درب بوده تا کالا را از درب منزل یا محل کار مبدا تا محل مورد مقصد ارسال کند.

یاری اظهار کرد: دستگاه دانش بنیان سنجینو کالارسان با هدف ارائه نرخ نامه و تعرفه منصفانه در ازای ارسال بار تحت شرایط مختلف رونمایی شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه نرخ بارنامه را بر اساس وزن و حجم بار با توجه به مسافت مبدا تا مقصد سنجیده و نرخ ثابتی را به مشتری ارائه می دهد و این موضوع باعث می شود تا نرخ های توافقی و متغیری که به ازای حمل یک بار ثابت توسط تعاونی های مسافربری اتوبوسرانی به مشتری تحمیل می شد، برچیده شود.

یاری گفت: نرخ بارنامه های کالارسان با دستگاه دانش بنیان سنجینو صرفا بر اساس وزن و حجم بار و فاصله بین مبدا تا مقصد سنجیده می شود و کالارسان رقم ثابتی را به ازای حمل مرسوله های یکسان دریافت می کند.

وی اظهار داشت: دستگاه سنجینو کالارسان قادر است بارهایی با نهایت ابعاد ۱ در ۱ در ۱ متر را تا نهایت ۲۰۰ کیلوگرم را اندازه گیری کند که این محدودیت ابعاد به دلیل محدودیت باکس باری اتوبوسهای مسافربریست.

وی در خصوص رقبای این شرکت عنوان کرد: رقیب اصلی کالارسان تعاونیها هستند و مزیت رقابتی اصلی کالارسان نسبت به رقبا قیمت گذاری منصفانه، تعیین قیمت بر اساس وزن حجمی مرسولات و اعلام وزن مرسوله که تا به امروز در ناوگان حمل و نقل خرده بار توسط شبکه اتوبوسرانی مسافری وجود نداشته است.

مدیراجرای کالارسان بیان کرد: این شرکت قصد دارد ابتدا دستگاه دانش بنیان سنجینو را در در پایانه بیهقی و تا سه ماه آینده در تمامی پایانه های مسافری اتوبوس رانی استان تهران نصب کند و در مرحله بعد این دستگاه در پایانه های اصفهان و سپس در تمامی مراکز استانها طی یکسال آینده نصب خواهد شد.

یاری در خصوص مزایای رقابتی کالارسان گفت: یکی دیگر از مزایای رقابتی این شرکت نصب دستگاه ایکس-ری در انبار اجناس خود بوده که اجناس ورودی را کنترل کرده تا از حمل کالاهای ممنوعه مانند مواد مخدر، اسلحه، مشروبات الکلی و مواردی این چنینی جلوگیری شود.

وی گفت: این اولین بار است که دستگاه ایکس-ری در پایانه حمل و نقل خرده بار در پایانه های مسافربری اتوبوس رانی نصب می شود که از حمل کالاهای ممنوعه غیرمجاز جلوگیری به عمل می آید.

وی ادامه داد: دیگر مزیت رقابتی کالارسان، بیمه تمامی بارنامه ها به صورت پایه تا یک میلیون تومان بوده که البته بنا به درخواست مشتری امکان تعیین بیمه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای بارنامه ها بدون کارشناسی نیز وجود دارد.

وی گفت: تمامی انبارهای مستقر در پایانه های مسافربری کالارسان به سیستم روز انبارگردانی هوشمند rfid جهت دقت در فرآیند رهسپاری مرسوله مجهز گردیده اند.

وی تصریح کرد: این شرکت همچنین به صورت آزمایشی از صندوق های هوشمند کالا جهت تسریع فرآیند عملیاتی داخلی خود و ایجاد خدمت جدید جهت تحویل مرسولات به مشتریان خارج از انبارها بصورت ۲۴ ساعته در هفت روزهفته رونمایی کرده است.

وی گفت: کالارسان بهار کیش یک شرکت فعال در زمینه حمل و نقل مرسولات پستی توسط پایانه های مسافربری اتوبوس رانی است و فعالیت خود در زمینه حمل و نقل مرسولات پستی را با هدف ساماندهی این بازار و ارسال ایمن و سریع مرسولات پستی به کل شهرهای ایران از حدود ۲۰ سال پیش در پایانه مسافربری بیهقی تهران آغاز کرد.

رونمایی از دستگاه دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل خرده بار

رونمایی از دستگاه دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل خرده بار

رونمایی از دستگاه دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل خرده بار

رونمایی از دستگاه دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل خرده بار

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز