خبرگزاری کار ایران

همه چیز در مورد ساخت سوله و انواع کاربردهای آن

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۰۵۰

بیشتر کسب و کارهای تولیدی و صنعتی در ابتدای کار باید سوله متناسب با نوع کسب کار خود را بسازند. سوله های دامداری، تولیدات صنعتی، مواد غذایی، انبار و حتی سالن های ورزشی با هم تفاوت هایی دارند که در ادامه هر یک از آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

ساخت سوله برای کاربردهای مختلف

همانطور که در بالا اشاره کردیم سوله ها مدل های مختلفی دارند و هرکدام برای هدف مشخصی ساخته می شوند. برای مثال از سوله مرغداری نمی توان به عنوان یک سوله سالن ورزشی بهره برداری کرد. یا ساخت سوله سنگین صنعتی برای انبار مواد غذایی مناسب نمی باشد.

ساخت سوله برای کارهای تولیدی و صنعتی

سوله های کارخانجات تولیدی با توجه به نوع کاربری آن‌ها به روش‌های مختلفی ساخته می شوند، از موارد کاربرد سوله برای بخش تولیدات و صنعت می‌توان از قطعه سازی و تأمین لوازم یدکی، ماشین سازی از تولید تا مونتاژ، صنایع وابسته به نفت، گاز و پتروشیمی و نیروگاه ها نام برد.

آن دسته از گروه‌های تولیدی و صنعتی که ساخت محصول یا تولید کالا در ابعاد بزرگ را انجام می دهند، عمدتا از سوله های نیمه سنگین در جهت اهداف تولیدی خود استفاده می کنند. ابعاد سوله نیمه سنگین نسبتاً بزرگ بوده و پس از کاربری های عظیم و بزرگ سوله، در رده دوم به لحاظ حجم کار و برآیند بارهای وارده قرار خواهند گرفت. کارخانجات تأمین قطعات و ساخت لوازم یدکی برای ماشین آلات متنوع، در این طبقه از کاربرد سوله قرار می گیرند. اگر شما هم از فعالان حوزه صنعت هستید و قصد ارتقاء کسب و کار خود را دارید، خرید سوله از نوع نیمه سنگین، می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

همه چیز در مورد ساخت سوله و انواع کاربردهای آن

ساخت سوله سبک

نمی‌توان سوله سبک را سوله ای بی کیفیت و ضعیف یا با قابلیت پایین دانست. بر خلاف تصور عموم، سوله های سبک از استقامت و کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند. به دلیل استفاده بهینه از فولاد در این نوع سوله های مدرن مقاومت و کارایی سوله های سبک برابر با سوله های سنگین می باشد. از دیگر مزایای سوله سبک قیمت پایین و هزینه کم ساخت و اجرای سوله سبک بر اثر حمل و نقل راحت و سریع از کارخانه به محل پروژه، جا به جایی سریع و اتصال راحت و آسان سازه می باشد.

روش‌های ساخت سوله سبک متشکل از سوله یو بی ام، سوله خرپایی و سازه های فضایی می باشند. که هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارند. 

ساخت سوله برای گلخانه

امروزه کشت گلخانه ای یکی از الزامات کشاورزی مدرن است. صنعت کشاورزی به صورت مدرن و سنتی یکی از مهمترین حلقه های زنجیره صنایع غذایی در ایران می باشد. به دلیل افزایش جمعیت و میل به کشاورزی مدرن هر روزه شاهد پیشرفت و رشد چشمگیری در این صنعت هستیم. کمبود آب و کاهش ذخایر زیر زمینی کم آینده این صنعت را با خطر مواجه کرده است. صنعت کشاورزی در مقوله کشت سنتی نیز یکی از صنایعی می باشد که از مزایا و کاربردهای سوله فلزی بی نصیب نمانده است. در کشاورزی برخی محصولات هستند که از سود آوری بالایی برخوردارند و بنابر کشت سنتی در تمام فصول برداشت محصول ندارند. از این رو در اختیار داشتن سوله گلخانه و فراهم آوردن شرایط مناسب برای رشد و پرورش گیاهان در تمام فصول بسیار حائز اهمیت است. در این قسمت به معرفی کشت مدرن و پر سود چند محصول می پردازیم که علاوه بر معرفی مشاغل کشارزی سود ده، به کاربردهای متنوع سوله هم می رسیم.

ساخت سوله برای انبار کالا و مواد غذایی

سوله های انبار در متراژهای بالا، جهت نگهداری و ذخیره سازی غلات، خوراک دام، قطعات خودرو و دیگر محصولات و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند. سوله های انبار اغلب به صورت یک طبقه و با حداقل ارتفاع 6 متر و بعضا به صورت سوله چند طبقه ساخته و مورد بهره برداری قرار می گیرند. یکی از مزایای سوله های انبار برای نگهداری محصولات الزام بیمه نامه آتش سوزی و حوادت غیر مترقبه و قرارداد اجاره است. با داشتن بیمه نامه خیال صنعتگر و صاحب کار از امنیت محصولاتش راحت می‌شود، که در صورت وقوع حادثه، شرکت بیمه گذار تا میزان سقف تعیین شده در بیمه نامه خسارت های وارده را جبران می کند.

ساخت سوله برای دامداری و مرغداری

نگهداری دام و طیور نیاز به فضای مناسبی از جمله دامداری و مرغداری دارد. سوله دامداری و سوله مرغداری مناسبترین انتخاب برای نگهداری دام و طیور است. زمینی که برای دامداری و مرغداری تهیه می شود باید دور از محل سکونت انسان و در سطح شیب دار و بالایی قرار داشته باشد تا آبهای سطحی و بارشی به آن مکان نفوذ پیدا نکند. کیفیت و مقاومت بالای سوله های تیرورقی موجب شده که به عنوان یکی از بهترین گزینه های ساخت سوله محسوب شوند و علاوه بر استحکام و مقاومت، بر زیبایی ظاهری سازه نیز بیفزایند. برای ساخت سوله های دامداری سوله سبک (تیرورقی و خرپایی) کاربرد بیشتری دارد. سوله های خرپایی که محدودیتی در ساخت دهانه ندارند، برای دامداری ها مناسب‌تر هستند.

به دلیل حساسیت بالای محل نگهداری جوجه ها و مرغها باید ساخت سوله مرغداری با دقت و بهترین متریال ساخته شود. سوله مرغداری از لحاظ متریال، شکل، مقیاس، ارتفاع و نوع پوشش سقف و دیوار با دیگر سوله ها متفاوت است. به دلیل نگهداری انواع مرغ گوشتی و تخمگذار نیاز به رعایت اصول بهداشتی، تغذیه و آب رسانی مناسب و دستگاه های تهویه هوای، کوره لاشه سوزی و محل بارگیری مناسب می باشد.

قیمت سوله

یکی از مهمترین موضوعات مورد بررسی قبل از ساخت سوله برآورد قیمت سوله می باشد. هزینه و قیمت ساخت سوله به عوامل بسیاری بستگی دارد و طبیعتا قیمت سوله های مختلف با هم یکسان نمی باشند. قیمت سوله به عواملی چون طول، عرض و ارتفاع سوله، ابعاد دهانه سوله، کاربری سوله، ستون گذاری، ابعاد ستون های سوله، مقدار میلگرد مصرفی، میزان فولاد مصرفی، فندانسیون سوله، پوشش سقف سوله، وزن سوله، محل احداث، نمای سوله، مصالح به کار برده شده، استفاده از جرثقیل، طبقات سوله، نوع درب سوله و ... بستگی دارد. قیمت سوله از مهمترین دغدغه های سفارش دهندگان سوله می باشد.

جهت اجرای یک سوله با قیمت ارزان و مناسب می توان از سوله ای سبک استفاده نمود. ارزان بودن سوله به هیچ عنوان دلیل بر بی کیفیت بودن سوله ساخته شده نمی باشد. همانطور که اشاره کردیم وزن سوله بر قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت و بیشترین وزن سوله مربوط به میزان فولاد مصرفی آن می باشد. در سوله های سبک با روش های خاصی میزان فولاد مصرفی کاهش یافته در نتیجه قیمت سوله کمتر خواهد بود، بدون این که کیفیت کاهش یابد.

همه چیز در مورد ساخت سوله و انواع کاربردهای آن

شرکت ساخت سوله

گروه صنعتی سپهر سوله دارای بیش از دو دهه سابقه درخشان در زمینه طراحی و ساخت سوله و متشکل از شرکت های فعال و در حال توسعه در صنایع سازه های فلزی و فولادی می باشد. این شرکت ساخت سوله با تیمی حرفه ای، با تجربه و خوش قول در بهترین زمان ممکن و بالاترین میزان کیفیت آماده ارائه خدمات به مشترین عزیز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع سوله، ساخت سوله، قیمت سوله و استراکچر فلزی می توانید به سایت شرکت سپهر سوله به نشانی www.sepehrsoule.ir مراجعه نمایید و یا با تیم مشاوران با تجربه و حرفه ای این شرکت تماس بر قرار کرده و مشاوره لازم جهت ساخت سوله را دریافت نمایید. شرکت سپهر سوله با دارا بودن نیروی انسانی متخصص و با تجربه، خدمات کم نظیری در زمینه  طراحی و اجرای سوله برای کاربرد های متفاوت ارائه می دهد. هدف این شرکت ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت و ایمنی و همچنین جلب رضایت مشتریان عزیز می باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز