خبرگزاری کار ایران

ابوترابی فرد:

باید آراسته به معروف شویم بعد برای گسترش آن در جامعه تلاش کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۸۰۴

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: انقلاب اگر ‌ماندگار است برای این است که از این اصول الهام می‌گیرد. روش امام حسین (ع) برای گسترش کمال و رستگاری جامعه امر به معروف و نهی از منکر است. حرکت اصلاحی زمانی محقق می‌شود که معروف گسترش یابد و با منکر مبارزه کنیم. اما باید آراسته به معروف شویم و بعد برای گسترش معروف در جامعه تلاش کنیم و همین طور درباره منکر باید این شیوه پیش گرفته شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه گفت: نامه امام حسین (ع) به برادرش محمد حنفی که با موضوع قیام بود نشان می‌دهد منشاء حرکت امام حسین (ع) طغیان و زیاده خواهی نیست یا قصد فساد و ستم نیست. او قیامش را فاقد این ویژگی‌ها می‌داند، از این رو هر حرکت اسلامی باید این ویژگی را داشته باشد. امام حسین می‌فرمایند حرکت من اصلاحی است، همان اراده‌ای که علی(ع) در منشور حکمرانی تبیین کردند.

وی ادامه داد: انقلاب اگر ‌ماندگار است برای این است که از این اصول الهام می‌گیرد. روش امام حسین (ع) برای گسترش کمال و رستگاری جامعه امر به معروف و نهی از منکر است. حرکت اصلاحی زمانی محقق می‌شود که معروف گسترش یابد و با منکر مبارزه شود. اما باید آراسته به معروف شویم و بعد برای گسترش معروف در جامعه تلاش کنیم و همین طور درباره منکر باید این شیوه پیش گرفته شود.

وی گفت: امام حسین (ع) ادامه می‌دهد که من تنها حرکت نمی‌کنم و جامعه اسلامی را برای پیوستن به این حرکت دعوت می‌کنم و آن که از دعوت سرپیچی کرد باید در محکمه عدل الهی پاسخگو باشد.

ابوترابی‌فرد اظهار کرد: روش و راه امام حسین، راه پیامبر اسلام است و اساسی‌ترین رکن در سیره پیامبر (ص) این بود که باید در برابر سلطان جابر که پیمان خدا را می‌شکند و در برابر سنن الهی می‌ایستد و به مردم ظلم می‌کند، ایستاد. بنا بر این باید در برابر حاکمانی که بر خلاف سیره پیامبر (ص) اما به نام پیامبر (ص) حکومت می‌کنند، ایستاد.

امام جمعه موقت تهران گفت: از منکرات در زمان امام حسین (ع) در جامعه اسلامی خلافت یزید است؛ کسی که آلوده به انواع گناهان است، این منکر بزرگی است اما به نظرم منکر بالاتر این است که در جامعه اسلامی که صحابه پیامبر (ص) هستند و ایشان را زیارت کردند در این جامعه یزید مست می‌کند و مردم را به بیعت با خود دعوت می‌کند با گستاخ ترین ادبیات، دیکتارتوری اموی را پایه می‌گذارد و دستور می دهد اگر حسین (ع) با او بیعت نکرد سر او را گردن بزنید و این منکر و حکومت مبتنی بر خشونت و قتل عام منکر بزرگی است و هیچ یک از صحابه در برابر این منکر فریاد نمی‌زند و بپا نمی‌خیزد.

وی همچنین با تقدیر از دیوان محاسبات جهت تهیه گزارش تفریغ گفت: شش ماه زودتر از تاریخ تعیین شده این گزارش همراه با پیوست‌هایی تقدیم مجلس شد. از مجلس و دولت می‌خواهم گزارش‌های پیوست تفریغ بودجه را مورد توجه قرار دهند.

ابوترابی‌فرد گفت: ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان عزیز به ایران روزی بزرگ و اقتدار‌آفرین است و فرزندان عزیز ما که تا آخرین گلوله از کشور و انقلاب دفاع کرده بودند و با بدنی مجروح در دست مزدوران صدام بودند، طی یک دهه اسارت برگ زرینی را در تاریخ دقاع مقدس خلق کردند و عاشورا را به الگویی برای رسیدن به استقامت و قدرت تبدیل کردند. انسجام و عبودیت و بندگی در اسارت‌گاه‌ها موج می‌زد و اسارتگاه ها را به یک دانشگاه تبدیل کردند. وقت اضافی چیزی بود که در اسارتگاه ها زیاد بود اما آزادگان وقت هم کم می‌آوردند، چون برای این شرایط برنامه‌ریزی کرده بودند. آزادگان در هیچ چیز جا نماندند و در همه چیز برنامه داشتند. به بیان زیبای مقام معظم رهبری اسارتگاه ها با این نگرش به فرصتی برای خلق الماس های درخشان تبدیل شد آن هم با دغدغه ایثار و تلاش و فدارکاری.

وی‌ گفت: اگر امروز در جامعه‌مان گمان می‌کنیم برخی خواهران و زنان کشور در پوشش ظاهری جا مانده‌اند آیا ما در این مساله نقش داشته‌ایم یا نه؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز