خبرگزاری کار ایران

سلیمی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

جزئیات جلسه مشترک دولت و مجلس / از گلایه در مورد وضعیت مسکن تا ابراز نگرانی بابت گرانی مواد غذایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۱۶۷

یک عضو هیأت رئیسه مجلس درباره جلسه شب گذشته رئیس‌جمهور با مجلسی‌ها گفت: جلسه خوبی برگزار شد و بنا شد این جلسات ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سومین نشست دولت با هیأت رئیسه مجلس و اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه اعضای دولت گزارشاتی را از اقدامات‌شان در عرصه‌های مختلف که در این مدت انجام دادند، ارائه کردند. 

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه عنوان شد دولت ۵۴ هزار میلیارد تومان تنخواهی را که دولت سابق از بانک مرکزی گرفته بود، تسویه کرده است و ماهانه سایر بدهی‌های دولت قبل هم در حال پرداخت است.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که در این نشست مطرح شد این بود که دولت قبل انبارها را خالی تحویل داده بود اما دولت سیزدهم با اقداماتی که انجام داده است، در حال حاضر این انبارها پر از کالاهای اساسی هستند. از دیگر مسائلی که مورد بحث قرار گرفت، درآمدهای نفتی بود که در سال ۹۹ کل درآمدهای نفتی ما  ۸ میلیارد دلار بود اما در حال حاضر میزان درآمدهای نفتی به ۲۲ میلیارد دلار رسیده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس‌جمهور، تعدادی از وزرا و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر شدند. نمایندگان نقطه نظرات خود را مطرح کردند و عمده مباحث درباره وضعیت معیشتی مردم بود.

وی افزود: ساماندهی وضعیت مسکن یکی از مسائل دیگری بود که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد و مجلسی‌ها تاکید کردند اقدامات انجام شده در حوزه مسکن کافی نیست و باید به صورت جدی‌تر در این زمینه اقدام شود. همچنین گرانی مواد غذایی مورد بحث قرار گرفت و نمایندگان خواستار مدیریت بازار شدند. مطلب دیگری که از سوی مجلس مطرح شد رفتارها بانک‌ها در قبال تعهداتی که باید انجام می‌دادند، بود مبنی بر این که باید تسهیلاتی را برای رونق تولید پرداخت می‌کردند اما بانک‌ها تعلل کردند و نمایندگان تاکید کردند که باید این مشکل رفع شود. 

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قرار بر این شد که جلسات مشترک بین دولت و مجلس تداوم داشته باشد و رئیس‌جمهور هم از این موضوع استقبال کردند. رئیس مجلس هم مطرح کردند این جلسات مشترک بین دولت و مجلس ضرورت دارد و موجب هم افزایی و فهم مشترک از مسائل کشور می‌شود و منجر به این می‌شود که دولت و مجلس راهکار مناسبی برای رفع مشکلات کشور پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز