خبرگزاری کار ایران

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری درگذشت قنبری‌مهر را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۲۶۶

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای درگذشت ابراهیم قنبری مهر (سازگر و نوازنده پیشکسوت) پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، امیرحسین سمیعی (معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) طی انتشار پیامی غم از دست دادن ابراهیم قنبری مهر (نوازنده و سازنده ساز) را تسلیت گفت.

در متن تسلیت سمیعی آمده است:

«موسیقی ایران امروز فقدان استادی را تجربه کرد که نامش با مهر و مهربانی گره خورده و عمر پر ثمرش در خدمات بیشمار به موسیقی و هنر سازسازی این مرز و بوم سپری شده است. 

ابراهیم قنبری مهر استادی خلاق و توانمند در زمینه ساخت، ابداع و اصلاح سازهای موسیقی ایران بود. او نزد استادان برجسته‌ای از جمله زنده یاذ ابوالحسن صبا، سورن آراکلیان و اتی ین واتلو رمز و راز ساخت ساز را فرا گرفت. 

بازسازی و ساخت انواع سازهای ایرانی و ساخت قیچک‌های آلتو و باس، رباب شهری و… از جمله فعالیت‌های شایان ایشان بوذه است. 

مشوق ایشان در زمینه ساخت ویلن استاد ابوالحسن صبا بوده و در این مسیر تا آنجا پیش می‌رود که ویلن‌های ساخت دست ایشان از شهرتی جهانی برخوردار می‌شود. 

این ضایعه بزرگ را به جامعه موسیقی ایران و خانواده ارجمند قنبری مهر تسلیت عرض نموده، برای ایشان علو درجات و شادی روح و برای خاندان ارجمند قنبری مهر صبر و بردباری از درگاه خالق بی‌همتا خواستارم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز