خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نشست خبری:

جلسه مشترک قوه مجریه و مقننه به مناسبت یکسالگی دولت سیزدهم یکشنبه آینده برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۵۸۸

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: روز یکشنبه اعضای دولت و وزرا جلسه‌ای با هیات رئیسه و روسای کمیسیون مجلس در خصوص یکسالگی دولت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد حسینی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: تاکنون دولت و  مجلس دو اجلاسیه با یکدیگر برگزار کرده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: روز یکشنبه اعضای دولت و وزرا  جلسه‌ای با هیات رئیسه و روسای  کمیسیون مجلس در خصوص یکسالگی دولت خواهند داشت .

وی با بیان این که دولت در این یکسال کار‌های فروانی انجام داده است، افزود: فردا رئیس جمهور سفری به استان کرمان خواهد داشت و این سی‌ویکمین سفر استانی خواهد بود‌، شاید بگویید این سفر چه ارتباطی با معاونت پارلمانی خواهد داشت؛ ما در سفر و قبل از سفر دیداری با نمایندگان داریم. معاون اجرایی با نمایندگان دیدار دارد و نماینده‌ای نمی‌تواند بگوید که بی‌اطلاع است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: ۳۱ سفر استانی طی یکسال داشته‌ایم که این خود یک رکورد به حساب می‌آید.  من در دولت‌های نهم و دهم بوده‌ام اما این دولت رکورددار است.

حسینی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور با نماینده ۳۱ استان به صورت تک تک دیدار داشته اند و اگر نماینده‌ای نبوده خودش به جلسه نرسیده است.

وی اظهار داشت: هفته گذشته یک جلسه ۴ ساعته با نمایندگان داشتیم . در این دوره ما به وزرا تاکید کردیم که با نمایندگان دیدار داشته باشند . تا امروز ۵ هزار ۵۶۷ بار وزرا با نمایندگان دیدار انفرادی داشتند که ۸۲۲  ملاقات در مجلس صورت گرفته است که این آمار با گذشته قابل مقایسه نیست.  ۱۵۲ جلسه وزرا با مجامع استانی داشته اند همچین با کمیسیون‌ها ۲۳۹ جلسه برگزار شده است و همین‌طور با فراکسیون‌ها وزرا ۶۹ دیدار داشته‌اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: طی یکسال گذشته ۱۵ جلسه با معاونین پارلمانی وزرات‌خانه داشته ایم که یکی از این دیدارها را با رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه برگزار کردیم که این جلسات در وزارتخانه صورت گرفت.

وی بیان کرد: معاونین پارلمانی وزارت خانه وظیفه بررسی سوالات نمایندگان را برعهده دارند و تا امروز ۲ هزار و ۳۶۵ سوال از وزرا مطرح شده است که ۴۰ درصد سوال کنندگان از سوالاتشان منصرف شده‌اند، این یعنی یعنی حدود ۹۰۰ سوال از دستور کار خارج شده است.

حسینی ادامه داد: مقایسه‌ای انجام دادیم، در یکسال اول دولت دوازدهم؛ ۴۱ سوال به صحن مجلس آمد که ۷ مورد کارت زرد دریافت کرده است. در دولت سیزدهم ۱۳ سوال به صحن آمده است که از این ۱۳ سوال در ۳ مورد مجلس قانع نشده است.

وی افزود: تعداد حضور معاونین پارلمانی در مجلس هزار و ۷۷ بار بوده است که در دولت قبل ۴۶۵ بار بوده است.

حسینی با اشاره به استیضاح‌ وزرا در صحن مجلس گفت: در دولت قبل ۴ وزیر استیضاح شدند که خوشبختانه در این دولت یک مورد استیضاح مطرح شد که به صحن نرسید.

وی افزود: ۴۲ لایحه در این مدت تقدیم مجلس کردیم که ۴۲ درصد این لوایح اقتصادی بوده‌اند. همچنین با  ۱۰ طرح در مجلس موافقت کردیم .

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که مشکلات در کشور حل شود. در کنار انتقادات باید نقاط قوت هم مطرح شود.

وی افزود: تمام وزارت‌خانه برای عملکردشان آمار و ارقام دارند و طبق گفته رئیس‌جمهور باید با فعل ماضی برای انجام کارها صحبت کنیم، یعنی بگوییم این کار انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز