خبرگزاری کار ایران

‌قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در جمع فعالان اقتصادی کردستان:

فعالان اقتصادی مانع تراشی دستگاه‌ها را به بازرسی اعلام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۵۲۶

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور از حمایت سازمان بازرسی از سرمایه‌گذاری مشروع و سالم خبرداد و‌ تاکید کرد: این سازمان از مدیران قانونمند، خلاق، ریسک‌پذیر در حوزه تولید و اشتغال حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا، احمد رحمانیان در جریان سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاونانش به استان کردستان، با حضور در جمع فعالان اقتصادی این استان ضمن تسلیت شهادت سالار شهیدان و یاران با وفایش، از فعالان اقتصادی حاضر در جلسه خواست درخواست‌هایشان را برای پیگیری در اختیار بازرسی استان کردستان قرار دهند و تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور دو وظیفه مهم اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن جریان امور را برعهده دارد که این دو امر مورد نظر است و به جد دنبال می‌شود.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: امروز ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم که خوشبختانه دشمنان کشور، طی این سال‌ها با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و ‌مردم شکست خورده‌اند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور با تمام وجود از فعالان اقتصادی حمایت می‌کند، ادامه داد: اگر نیاز به وضع یا اصلاح قوانین باشد هشدارهای لازم به مراجع قانونگذاری داده خواهد شد و اگر بخشنامه یا دستورالعملی مانع تراشی می‌کند نیز پیگیری خواهد شد.

وی خواستار هم‌افزایی و ‌تعامل بیشتر دستگاه‌ها در دوران جنگ اقتصادی شد و افزود: موضوعی که می‌تواند ما را در این جنگ پیروز کند توجه ویژه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر فعالیت جهادی در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: فرصت‌های زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد که متاسفانه از این فرصت‌ها استفاده نمی‌شود و تعداد قابل‌توجهی از جوانان ما بیکار هستند در صورتی‌که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و‌ خواستار حمایت دستگاه‌ها از این شرکت‌ها شد و گفت: باید موضوع رقابت‌پذیری را به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار داد.

رحمانیان اصلاح الگوی‌ مصرف را یکی دیگر از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: شفاف سازی و سالم‌سازی اقتصاد و تقویت فرهنگ جهادی از جمله موضوعات مهم مطرح شده در سند اقتصاد مقاومتی است.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور ضرورت تدوین نقشه راه برای پیروزی در جنگ اقتصادی را از ضروریات تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برخی اقدامات باید در استان‌ها انجام شود و موضوعات ملی هم توسط استان‌ها به مرکز اعلام تا پیگیری شود.

وی خواستار ترسیم نقشه راه توسعه اقتصادی استان کردستان شد و‌ اظهار کرد: البته این راهکارها فقط بر روی کاغذ نماند و عملیاتی شود که در این راستا ضرورت دارد راهکارها اساسی و‌ کاربردی باشد.

رحمانیان خواستار حمایت از بخش خصوصی شد و‌ گفت: سازمان بازرسی کل کشور این موضوع را در دستور کار دارد و به جد پیگیر تحقق این امر است.

وی با اشاره به مانع‌تراشی برخی از دستگاه‌ها برای حمایت از فعالان اقتصادی به بهانه ترس از سازمان بازرسی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور از مدیران و ‌کارکنان جسور، قانونمند، خلاق، ریسک پذیر و… در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال، حمایت می‌کند.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها جرات انجام کار را ندارند و ‌کم‌کاری خودشان را گردن سازمان بازرسی می‌اندازند، از فعالان اقتصادی استان کردستان خواست در صورت مشاهده هرگونه مانع تراشی و‌کم کاری موضوع را به سازمان بازرسی گزارش دهند.

وی یکی دیگر از مشکلات این استان را عدم وجود صنایع تبدیلی عنوان کرد و از مسئولان استانی خواست اقداماتی را در راستای ایجاد صنایع تبدیلی در کردستان انجام دهند.

رحمانیان با انتقاد از واگذاری زمین به افرادی که اهلیت نداشته‌اند، تاکید کرد: متاسفانه زمین‌هایی در شهرک صنعتی به افرادی سپرده شده که اهلیت نداشته‌اند که در این راستا باید زمین از این افراد استرداد و در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد و به آمایش سرزمینی توجه ویژه شود.

وی خواستار ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به موضوعات کشاورزی برای استفاده بهینه از آب شد و با اشاره به برخی از مشکلات در پرداخت تسهیلات گفت: یکی از آفت‌های اصلی بانک‌های ما بنگاهداری است که سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده و به دنبال این است که بنگاهداری بانک‌ها را ریشه کن کند، البته از آن طرف فعالان اقتصادی نیز که تسهیلاتی را دریافت می‌کنند باید به تعهدات خود برای بازپرداخت عمل کند.

رحمانیان به بانک‌ها اولتیماتوم داد که از این بنگاهداری دست بردارند و در خدمت تولید باشند و تاکید کرد؛ متاسفانه برخی از بانک‌ها مانع تولید هستند و بعضا مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده‌اند.

وی با اشاره به بازگشت ارز حاصل از صادرات به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان اقتصادی، بیان کرد: سازمان بازرسی این موضوع را از طریق بانک مرکزی دنبال خواهد کرد تا با حمایت از شرکت‌ها شرایطی فراهم شود که کشور ما نیز بتواند بازار کشورهای همسایه را در اختیار بگیرد البته در این راستا تصمیمات باید به روز و آنی باشد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور از بررسی موضوعات و‌ مشکلات فعالان اقتصادی در یک نشست تخصصی خبر داد و گفت: خروجی این کار که فقط مربوط به استان کردستان نیست و بیشتر استان‌های مرزی با آن درگیرند در قالب بازرسی موردی دنبال و به دولت اعلام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت دفتر حمایت از تولید ملی و ‌سرمایه‌گذاری سازمان بازرسی گفت: این امر نشان‌دهنده عزم جزم سازمان برای حمایت از فعالان اقتصادی است.

بر اساس این گزارش فعالان اقتصادی استان کردستان مسائل و مشکلات خود از جمله زمین، پرداخت تسهیلات، مالیاتی و… را با قائم مقام سازمان بازرسی در میان گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز