خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش اعتبارات آبرسانی به شهرها پس از سفر رئیس جمهور به گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۳۰۷

مدیرعامل آب منطقه ای استان گلستان گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۶ طرح آبرسانی در دست اقدام توسط شرکت آب منطقه ای در نظر گرفته شد که پس از سفر اخیر ریاست جمهور به گلستان این اعتبارات به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.

سیدمحسن حسینی با حضور درخبرگزاری ایلنای گلستان اظهارکرد: در نیمه دوم سال گذشته در شرق گرگان ۳ حلقه چاه و یک ایستگاه پمپاژ و یک مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی به بهره برداری رسید که ۷۵ لیتر بر ثانیه به ظرفیت شبکه آبرسانی شهر گرگان اضافه شد.

وی ادامه داد: در سال جاری  ۱۱ حلقه چاه آب برای رفع مشکل کم‌آبی شهر گرگان در دست اقدام داریم  که تا کنون ۵ حلقه وارد مدار شده، حفر ۳ حلقه چاه تمام شده و در حال تجهیز و برق‌رسانی است و ۳ حلقه چاه نیز در حال حفاری است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری یک مخزن 20 هزارمترمکعبی  و 5 کیلومتر خط انتقال آن به شهر گرگان  به بهره‌برداری رسید که ۲۰ درصد به ظرفیت ذخیره‌سازی آب شرب شهر گرگان اضافه شد و همچنین ظرفیت انتقال آب  از ۴۵۰لیتر به ۷۵۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

وی تصریح کرد: آب از مهترین زیر ساخت های صنایع نیز محسوب می شود و ۳ روش برای تامین آب صنایع دراستان مطرح شده که هم از آب سد ها استفاده کنیم که سامانه انتقال آب صنعت از سدهای گلستان ، بوستان و نرماب مطالعه شده است. همچنین استفاده از پساب تصفیه شده شهری نیز از راه‌های تامین آب برای صنایع است و نیز می‌توانیم با احداث آب شیرین‌کن ، از دریای خزر استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد: هم اکنون نزدیک به ۱۰ درصد مخازن سدهای گلستان آب دارد و تا به امروز بارش ها تاثیری در جبران مشکلاتی که خشکسالی ایجاد کرده نداشته است و امید داریم بارش های مناسبی تا پایان تابستان داشته باشیم تا بخشی از کمبود آب سدهای استان جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز