خبرگزاری کار ایران

رئیسی در دیدار نخبگان و ایثارگران استان همدان:

استفاده از توان کارشناسی نخبگان اراده جدی دولت است/ دولت مصمم به فعال سازی واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۲۰۹

با گرامیداشت مجاهدت‌های افتخارآفرینان عملیات مرصاد، از استمرار توطئه‌های جریان نفاق و و نفوذ خبر داد و از مردم و نخبگان خواست نسبت به این مسئله هوشیار باشند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در دیدار با ایثارگران و نخبگان استان همدان ضمن یادآوری رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد، گفت: این ایام یادآور شهامت و شجاعت مردمی است که در مقابل صدامیان و منافقین ایستادگی کردند و حقیقتاً راه نفوذ را بر منافقین کوردل سد کردند.

رئیس جمهور با اشاره به خباثت جریان نفوذ گفت: منافقین همان سربازان استکبار بودند که می‌خواستند با جنایت خودشان، راه را برای نظام سلطه باز کنند، اما مردم جلوی آنها را گرفتند.

رئیسی با تأکید بر اینکه باید رشادت و شجاعت رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد در یادها زنده بماند و خباثت منافقین در تاریخ ثبت شود، تصریح کرد: جریان نفاق زمان و مکان نمی‌شناسد و همواره به دنبال آن است که نقش منافقانه خود را ایفا کند. لذا نخبگان و مردم همیشه باید نسبت به این مسئله هوشیار بوده و مراقبت کنند.

رئیسی با تأکید بر اینکه از اول پیروزی انقلاب اسلامی ضربه‌هایی را که از جریان نفاق خوردیم، از کفار و ملحدین نخوردیم، اظهار داشت: آن کسانی که در مقابل اهل بیت ایستادند همین جریان نفاق بودند و باعث تأسف است که چگونه افرادی که مدعی حقوق بشر هستند مهد قاتلان و منافقین شده‌اند و اروپایی‌ها باید به این سوال پاسخ دهند چطور منافقین را در دل خود جای دادند.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های دولت برای حل مشکلات کشور، گفت: امروز دولت مأموریت بسیار خطیری بر عهده دارد که رمز موفقیت آن همراهی، همکاری و مشورت مردم است.

رئیسی با توصیف چگونگی تحقق دولت مردمی در کشور، خاطر نشان کرد: دولت مردمی یعنی همراه مردم بودن؛ باید همواره همه دولتمردان ما در تمام سطوح خودشان را در اجتماع مردم بدانند و با مردم بویژه نخبگان مشورت کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه همیشه در شوراهای اداری در استان‌ها تاکید کرده‌ام که حلقه‌های مشورتی با نخبگان داشته باشند، تصریح کرد: رمز موفقیت دولت در همه عرصه‌ها ارتباط با جریان نخبگانی است.

رئیسی با تأکید بر لزوم ایجاد نگاه تحولی برای پیشرفت امور در مقابل تنگناهای اداری و سازمانی، خاطر نشان کرد: در چهل سال اول انقلاب تجربیات ارزشمندی به دست آوردیم، اما عقب‌ماندگی‌هایی از جمله در حوزه اجرای کامل عدالت و ارتقای نظام اداری همچنان وجود دارد.

رئیس جمهور بروکراسی کند و برخی موانع در ساختار اداری کشور از جمله مشکلات مردم دانست و گفت: حل مشکلات اداری نیازمند همکاری دولت و مجلس است. معتقدیم باید بسترهای فسادزا اصلاح شود و اصلاحات دولت هم در راستای قطع دست رانت‌خواران و مفسدین است.

رئیسی با اشاره به اینکه دولت اصلاح اقتصادی را در کشور آغاز کرده است، گفت: استفاده از نیروهای تحول‌گرا، جوان حزب‌اللهی و باانگیزه در بدنه اجرایی دولت یک ضرورت است. ما معتقد به استفاده از نظر کارشناسی برای حل مشکلات کشور هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم تنها دولتی است که پس از چند ماه از آغاز فعالیت‌اش مدیران ارشد و وزرای خود را مورد ارزیابی کمی و کیفی قرار داده است، اظهار داشت: تنها دولتی هستیم که دارای برنامه مدون، دقیق و تحولی است. این برنامه مسایل کشور را شناخته و راه‌حل مشکلات را ارائه می‌دهد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ساماندهی نظام مالیاتی در کشور، اظهار داشت: اخذ مالیات از اصناف یک تکلیف قانونی است اما دولت به اصناف و کارآفرینان اعتماد دارد و در سیاستگذاری‌های مالیاتی بر همین مبنا حرکت می‌کند.

رئیسی با اشاره به برخی از مشکلات استان همدان گفت: باید به کشاورزی استان همدان رسیدگی شود در یکی از برنامه‌های سفر امروز دولت به استان هم همین موضوع است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اقتصاد کشاورزی و توجه به معادن در استان همدان ضروری و مهم است. دستور کار دولت جلوگیری از خام‌فروشی در صنایع معدنی است. اگر پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده باید فعال شود.

رئیسی افزود: دولت مصمم به فعال‌سازی واحدهای تولیدی غیرفعال است. گروهی را دولت زیرنظر معاون اول در استان‌ها برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی ایجاد کرده‌ایم.

رئیس جمهور با توجه به درخواست برخی از نخبگان برای ثبت روزی در تقویم به نام همدان، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی دارد در اولین جلسه یکی از روزهای افتخارآفرین همدان را به عنوان روز این شهر در تقویم ثبت کنند.

رئیسی خاطر نشان کرد: می‌خواهیم عقب‌ماندگی‌های قبلی را با رویکرد تحولی جبران کنیم. این تحول در گرو احساس مسئولیت همگانی است.

رئیس جمهور در پایان گفت: تولید، امیدآفرینی، اقتصاد مقاومتی و مقاوم در مقابل تکانه‌ها، مردم متدین، توجه به آثار خون شهدا در جامعه، صنایع نظامی و موشکی و از همه مهم‌تر جایگاه رهبری از مؤلفه‌های قدرت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز