خبرگزاری کار ایران

با از سرگیری قانون استخدام قهرمانان؛

هاشمی: آیین نامه استخدامی نیاز به آسیب شناسی دارد / وزارت ورزش ابتدا آزمایشی اجرا کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۸۱۲

برای اینکه ضریب اطمینان را در اجرای قانون استخدام قهرمانان بالا ببریم لازم است آیین نامه فوق ابتدا به صورت یک دوره آزمایشی ابلاغ و اجرایی شود و بعد از آن مجددا بازنگری شده و نهایی شود.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: برای اینکه ضریب اطمینان اجرای آیین نامه استخدام قهرمانان ورزشی را بالا ببریم لازم است ابتدا به صورت یک دوره آزمایشی ابلاغ و اجرایی شود و بعد از آن مجددا بازنگری و نهایی شود.

به گزارش ایلنا، سید مهدی هاشمی ضمن بیان این مطلب، در رابطه با از سرگیری آیین نامه استخدام قهرمانان ورزشی گفت: در زمان تصویب آیین نامه استخدام قهرمانان ورزشی نظرخواهی از کارشناسان و مسئولان مربوطه صورت نگرفت از این رو این طرح با مشکلاتی مواجه و در نهایت متوقف شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون که وزارت ورزش و جوانان مجددا اقدام به از سرگیری آیین نامه استخدام قهرمانان ورزشی کرده بهتر است در قالب یک سایت نظرخواهی از کارشناسان صورت گیرد.

وی افزود: فدراسیون ها، تشکل های مختلف ورزشی چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی می توانند نظرات کارشناسی در این زمینه داشته باشند و از نظرات آنها استفاده کرد تا در دور جدید عملیاتی شدن این آیین نامه بعد از ۱۳ سال، دولت بتواند به کامل ترین وجه ممکن آن را اجرا کند.

هاشمی ادامه داد: برای اینکه ضریب اطمینان را در این زمینه بالا ببریم لازم است آیین نامه فوق ابتدا به صورت یک دوره آزمایشی ابلاغ و اجرایی شود و بعد از آن مجددا بازنگری شده و نهایی شود تا دیگر شاهد بروز مشکلات و لغو اجرای آن نباشیم.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس تأکید کرد: لازم است از تمامی ظرفیت های قهرمانان ورزشی استفاده شود از این رو خود نخبگان ورزشی نیز باید مشارکت جدی در این امر داشته باشند تا شاهد نتیجه بخشی آن باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه طی ۱۳ سالی که از لغو آیین نامه استخدام قهرمانان ورزشی گذشته قطعا آسیب هایی متوجه قشر ورزشکار حرفه ای کشور شده است، بیان کرد: لازم است در این زمینه در کمیته تخصصی شکل گرفته در وزارت ورزش و جوانان آسیب شناسی صورت گیرد.

هاشمی همچنین در خصوص مشارکت مجلس در اجرای مجدد این آیین نامه گفت: تاکنون از فراکسیون ورزش کسب نظری نشده است اما ممکن است بعد از جمع بندی اولیه نظر فراکسیون نیز اخذ شود.

وی افزود: یک رونوشت از آیین نامه هایی که به تصویب دولت می رسد به مجلس داده می شود تا اگر اشکال قانونی داشته باشد، مجلس اعلام نظر کند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان با ابراز امیدواری از نظرخواهی کمیته تخصصی وزارت ورزش و جوانان در خصوص از سرگیری اجرای آیین نامه استخدام قهرمانان ورزشی از فراکسیون ورزش مجلس، خاطرنشان کرد: فراکسیون ورزش مجلس همواره آمادگی دارد تا در خصوص مسائل مربوط به حوزه ورزشی نظرات خود را به دوستان در وزارتخانه ارائه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز