خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان:

وام‌های زیر صد میلیون تومان برای بازنشستگان و کارمندان دولت نیازی به ضامن ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۷۸۶

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: مصوبه وام های زیر صد میلیون تومان بدون ضامن ابتدا برای کارمندان دستگاه ها و بازنشستگان از بانکی که حقوق خود را دریافت می کنند اجرایی می شود.

به گزارش ایلنا از همدان، ناصر محمودی پس از برگزاری گردهمایی سراسری مدیران شبکه بانکی کشور با عنوان ( تحول نظام بانکی به نفع مردم) که با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران عامل بانکهای دولتی و مدیران ارشد شبکه بانکی کشور در تهران برگزار شده بود،گفت: بخشنامه های جدید در نظر دارد فرایند گرفتن وام را برای شهروندان و کسب و کارها تسهیل کند.

وی گفت مصوبه مربوط به ارائه تسهیلات بدون ضامن به همه مدیران بانکهای دولتی و نیمه دولتی ابلاغ شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: این مصوبه در گام نخست برای کارمندان دستگاه ها و بازنشستگان درصورت رسیدن نوبت وام خود و داشتن شرایط لازم از بانکی که حقوق خود را دریافت می کنند اجرایی می شود.

محمودی گفت:  یکی از مواردی که در حوزه بانکی به طور جدی بر آن تاکید شده بود، سهولت وام‌های خرد برای مشتریان خوش حساب است که در گام اول برای کارکنان دستگاه‌ها و بازنشستگان از بانک‌هایی است که حقوق می‌گیرند.

وی گفت: مقرر شد که این گونه تسهیلات بدون ضامن پرداخت شوند و بانک‌های دولتی حق مطالبه ضامن را نخواهند داشت و در این خصوص کلید اولیه آن زده شده  و منتظر هستیم که اطلاعات جامع دراین زمینه را بگیریم  اما به این شکل نیست که مردم سریع به سیستم بانکی مراجعه و درخواست وام کنند باید قوانین  و بخشنامه هایی که ارباب رجوع را به مشکل و مخاطره می اندازد، فرآیند های گرفتن وام  کوتاه شود تا مسیر برای وام گیرنده  نیز آسان شود.

محمودی در ادامه  گفت: وام های زیر صد میلیون  تومان برای کارمندان دولت  نیازی به ضامن ندارد  که در این باره قرار است فردا بخشنامه آن صادرمی شود.

محمودی گفت: اصلاح نظام بانکی در همدان آغاز شده و قرار است با تامین منابع و ساده گرفتن قوانین درخواست  مراجعه کننده  ظرف ۴۸ ساعت رسیدگی شود و ضامن و یا مدارک اضافه  حذف خواهد شد.

محمودی گفت: وزیر اقتصاد از تمام مدیران بانک‌های دولتی درخواست کرده  که تا فردا ظهر بخشنامه‌هایی که ارسال کرده بودند را در سایت خود بانک قرار دهند تا هر مراجعه کننده‌ای بتواند با مراجعه به سایت خود بانک این بخشنامه‌ها را ببیند؛ بنابراین از فردا بعد از ظهر بهانه‌ای تحت عنوان ابلاغ نشدن یا مطلع نبودن بخشنامه بانکی وجود نخواهد داشت.

محمودی از مدیران بانکی استان خواست تا در این خصوص نظرات کارشناسی خود را به این اداره کل ارسال کرده تا در اسرع وقت جمع بندی، و به صورت مکتوب به وزارت متبوع ارسال شود.

وی گفت: هدف اصلی ما کسب حداکثری رضایتمندی مردم است بنابراین  نظر کارشناسی شما در صدور بخشنامه ها بسیار مهم و کلیدی خواهد بود که این هم هدف غایی مقامات کشوری  است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز