خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران خبر داد؛

تشریح وضعیت مقابله با سیلاب در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۱۹۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ضمن تشریح وضعیت مقابله با سیلاب در استان از آماده باش کامل دستگاه‌های اجرایی برای ۴۸ ساعت آینده جهت پاسخ و مدیریت بحران در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی تا پایان وضعیت اضطرار پای کار باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران حامد یزدی مهر، عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران از آماده باش دستگاه‌های اجرایی جهت مقابله با بحران در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بارش‌های شب گذشته تیم امدادی از هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، راهداری، پلیس راه، آتش‌نشانی‌ها و شهرداری‌ها برای پاسخ به سیلاب‌های حادث شده در استان در آماده باش کامل قرار گرفتند.

یزدی مهر در ادامه در خصوص گزارش از وضعیت شهرستان‌های استان تهران در مواجهه با سیلاب گفت: در دماوند از صبح امروز پنج شنبه آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه را داشتیم و از عصر در ضلع شرقی این شهرستان شاهد آب‌گرفتگی محور دماوند – فیروزکوه و بخشی از روستاها بودیم که راهداران در تلاش برای پاکسازی و بازگشایی مسیر هستند.

وی در ادامه از آماده باش کامل ستاد مدیریت بحران دماوند خبر داد و افزود: سطح آب رودخانه‌های روستاهای شرق دماوند به ویژه دلیچایی به دلیل شدت باران افزایش یافته و احتمال طغیان این رودخانه‌ها وجود دارد و در این خصوص دستورات لازم ابلاغ شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران تأکید کرد پیرو هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان تهران، مبنی بر احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و احتمال برخورد صاعقه، از شهروندان درخواست شده که از هرگونه توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اکیداً خودداری کنند.

یزدی مهر در خصوص وضعیت شمیرانات نیز عنوان داشت: خوشبختانه در شمیرانات هیچ تلفات جانی نداشته ایم و دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران در این شهرستان نیز آماده باش کامل هستند و با مشکل خاصی در این منطقه مواجه نیستیم و تمام امکانات و تجهیزات برای امدادرسانی و مدیریت بحران فراهم است.

وی در خصوص سیلاب امام زاده داوود و رودهن نیز گفت: سیلاب امام زاده داوود تحت کنترل است و با دستور استاندار تهران اقدامات لازم انجام شده در رودهن و فیروزکوه نیز معاون وزیر کشور حاضر شده و اقدامات جهت پاسخ به بحران در حال انجام است و از همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تا پایان وضعیت اضطرار پای کار باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران بیان داشت: ابلاغ هشدار به شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت اقدامات پیشگیرانه خصوصاً تعطیلی تفرجگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت و بازدید از وضعیت انهار، رود دره‌ها جهت کاهش اثرات و خسارات متأثر از بارش‌های ناگهانی و طغیان رودخانه‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز