خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره چگونگی رفع کمبود نیرو در دانشگاه تهران/ واریز حق مسکن برای کارکنان از شهریور ماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۳۸۳

رئیس دانشگاه تهران گفت:‌ یکی از کارهای کوتاه مدتی که مد نظر داریم این است که بتوانیم از طریق حق مسکنی که در قانون پیش بینی شده ولی اجرا نشده است، از شهریور ماه با واریز مبلغی به حساب کارکنان به صورت ماهیانه کمک هزینه‌ای را برای مسکن آنها تامین کنیم.

«سیدمحمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد موضوع تغییر حق مسکن کارکنان دانشگاه تهران از مهرماه سال جاری که پیش از این مطرح شده بود و اجرایی شدن آن توضیح داد: با توجه به اینکه شرایط همکاران ما اعم از کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان متاهل دانشگاه تهران اهمیت دارد، یکی از سیاست‌هایمان این است که مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی و خوابگاه‌های متاهلی را توسعه دهیم. در این راستا در بلند مدت برنامه‌های خوبی داریم و نشستی هم با آقای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی داشتیم و فعالیت‌های خوبی را در قالب تعاونی‌ها شروع کرده‌ایم.

او تصریح کرد: یکی از کارهای کوتاه مدتی که مد نظر داریم این است که بتوانیم از طریق حق مسکنی که در قانون پیش بینی شده ولی اجرا نشده است، از شهریور ماه با واریز مبلغی به حساب کارکنان به صورت ماهیانه در زمینه تامین مسکن به آنها اقدام کنیم تا کمک هزینه‌ای برای تامین مسکن این دوستان باشد و انشاالله در بلند مدت هم هدف ما این است که مسکن مورد نیاز همکاران خود را با قیمت مناسب فراهم کنیم.

مقیمی در رابطه با خبر جذب ۱۰۰ نفر از نیروهای سایر ادارات در دانشگاه تهران به منظور رفع کمبود نیرو نیز توضیح داد: ما معتقدیم خانواده دولت خانواده‌ای است که همه باید تلاش کنیم تا از عظیم الجثه شدن بدنه آن جلوگیری شود. آمارها نشان می‌دهد در نظام بودجه ریزی دولتی بیش از ۹۰ درصد بودجه صرف هزینه‌های حقوق، دستمزد و هزینه‌های جاری دستگاه‌ها می‌شود که این هم به خاطر افزایش حجم نیروهای انسانی در دستگاه‌های دولت است. ما برای رفع نیازمان به نیرو به جای اینکه نیروی جدیدی را به دستگاه‌های دولت اضافه کنیم، این سیاست‌ را پیش گرفتیم که از فضاهایی که نیروی مازاد وجود دارد و این نیروها در حد قابل قبول هستند تعامل و آنها را توانمند کنیم و آموزش بدهیم و به دانشگاه تهران منتقل کنیم بدون اینکه هزینه جدیدی را برای جذب نیروی کار به دولت تحمیل کرده باشیم. این افراد در واقع حقوق بگیر دولت هستند و ما هم که معتقدیم باید از منابع انسانی استفاده بهینه شود بنابراین چنین اقدامی راهکاری میانه و کارآمد است که هم نیازهای ما را تامین می‌کند هم از اضافه شدن نیروی جدید به بدنه دولت جلوگیری می‌شود.

او در خصوص اینکه مهرماه سال جاری و در آستانه سال تحصیلی جدید کمبود نیروی دانشگاه تهران حل خواهد شد یا خیر نیز اظهار کرد: بحث تامین منابع ممکن است بحث یک ماه یا دو ماه نباشد. این نیروها باید توانمند شوند و دوره‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار شود، اما قطعا بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد. امیدواریم به صورت گام به گام هم سیستم‌های خودمان را هوشمند کنیم یعنی وابستگی آنها را به منابع انسانی کم کنیم و هم از طرف دیگر در مواردی که واقعا نیاز وجود دارد، منابع انسانی را تامین کنیم. البته استراتژی اول ما تامین نیرو از داخل دستگاه دولت است.

در ادامه رئیس دانشگاه تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به راه اندازی رشته‌های جدید در این دانشگاه، چه مسیر تحقیقاتی برای شناسایی بازار و نیازسنجی‌ها انجام می‌شود، اینطور گفت: اگر به تاریخچه تاسیس دانشکده‌ها و رشته‌های ما مراجعه کنید، می‌بینید هر دانشکده جدیدی که ایجاد شده، دارای پروپوزال مشخص و پیشنهاد مشخصی است که نتیجه ساعت‌ها تلاش محققان، اساتید و اعضای هیئت علمی است. ما اقداماتی در زمینه مطالعات تطبیقی به صورت گسترده‌ انجام داده‌ایم تا در این مسیر هم در مرز دانش حرکت کنیم و هم آخرین دستاوردهای علمی دنیا را ببینیم.

مقیمی با اشاره به تاسیس دانشکده تجارت توضیح داد: ما در مرحله تاسیس این دانشکده ۲۵ توافق نامه امضا کردیم. این عملکرد بی‌سابقه است که نهادی پیش از شروع کار همه موارد لازم را درنظر بگیرد. این رویکرد نشان می‌دهد که ما دستگاه و نیازهای آن‌ها را رصد می‌کنیم و نشست‌های مفصل و دوجانبه و چندجانبه داشته ایم.

رئیس دانشگاه تهران توجه به خلاهای موجود در دستگاه‌های مختلف را یکی از شاخص‌های مورد نظر در تاسیس دانشکده‌ها و رشته‌های جدید دانست و یادآور شد: همه تلاش ما این است که در طراحی رشته‌ها و دانشکده‌هایمان ضمن اینکه به آخرین دستاوردهای علمی توجه می‌کنیم، نیازهای واقعی جامعه را نه براساس علائق شخصی خودمان که فقط بخواهیم رشته‌ای ایجاد کنیم بلکه بر اساس آنچه سازمان‌ها به عنوان خلا به ما می‌گویند در نظر داشته باشیم و در کنار این مسائل موضوع به روز کردن رشته‌ها و مهندسی مجدد در برنامه ریزی درسی را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم و اقداماتی هم داشته‌ایم تا مطالبات جامعه هدف و سازمان‌ها را تامین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز