خبرگزاری کار ایران

احمد محجوب:

مسابقات ملی مهارتی بستری مناسب برای رقابت سالم بین مهارت‌آموختگان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۸۴۱

رئیس اولین المپیاد علمی مهارتی مراکز علمی کاربردی خانه کارگر گفت: مسابقات ملی مهارتی بستری مناسب برای رقابت سالم بین مهارت‌آموختگان است در همین راستا دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر اولین دوره مسابقات ملی مهارت خودرا برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد محجوب دراولین المپیاد علمی مهارتی مراکز علمی کاربردی خانه کارگر که امروز (سوم مرداد ماه) به مدت دوروز برگزار می‌شود، با بیان اینکه این دوره از مسابقات در دو رشته ماشین افزار و مکانیک خودرو انجام می‌شود، افزود: خانه کارگر ۲۰ مرکز علمی کاربردی در سطح کشور دارد که غالبا در رشته‌های فنی مهارت آموزی می‌کنند.

او با بیان اینکه قرار بود در این دوره مسابقات که برای اولین بار دردانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار می‌شود، چهار رشته مهارتی به رقابت بپردازند، افزود: المپاد مهارتی چندین سال است که توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود که در مسابقات امسال در گروه ماشین‌افزار دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی اسلامشهر به مرحله نهایی رسیدند و یکی دو هفته آینده مسابقه نهایی این دوره از مسابقات در استان مرکزی برگزار می‌شود.

رئیس اولین المپیاد علمی مهارتی مراکز علمی کاربردی خانه کارگر در ادامه؛ درباره اهداف برگزاری مسابقات علمی مهارتی در خانه کارگر گفت: یکی بحث «هم افزایی» است بین مراکز علمی کاربردی و بدین طریق توان علمی دانشجویانی که در این مسابقات حاضر می‌شوند با در کنار هم قرار گرفتن هم افزایی می‌شود.

مجوب با بیان اینکه مورد دوم اهداف برگزاری مسابقات مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر «اصلاح برنامه‌های درسی و کمک به تدریس ورشته‌های فنی است» در ادامه افزود: ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقات است که در واقع اصل و اساس دانشگاه علمی کاربردی است. بحث کاربردی کردن علم وجه تمایز دانشگاهای علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها است.

به گفته محجوب؛ آموزش عملی از اهداف اصلی دانشگاهای علمی کاربردی است که متاسفانه طی دوساله شیوع ویروس کرونا بسیاری از دانشجویان نتوانستند به صورت حضوری و از نزدیک مهارت آموزی کنند.

او افزود: افزایش اهمیت کارهای تیمی یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره از مسابقان فنی و مهارتی است. کارهای تیمی می‌تواند وجه خود اتکایی و خودباورانه‌ای در بین دانشجویان وسطح کارهایی که انجام می‌دهند را بالا ببرد.

محجوب گفت: آماده‌سازی تیم‌های مهارتی برای مسابقات در سطح کشوری و حتی بین المللی یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است و دانشگاه جامع علمی کاربردی خانه کارگر باید به این موضوعات توجه کند.

طبق اظهارت وی؛ برگزاری این دوره از مسابقات فنی مهارتی از هفته پژوهش سال گذشته به صورت عملی و پژوهشی شروع شد که مرحله نهایی آن امروز و فردا در دو رشته ماشین‌افزار و مکانیک خودرو در حال برگزاری است.

محجوب تصریح کرد: گروه ماشین‌افزار امروز یکشنبه بر اساس نقشه‌ای که از قبل تعیین شده و قبل از مسابقه در اختیار مهارت آموز قرار می‌گیرد، شروع به برگزاری رقابت می‌کنند در عین حال گروه مکانیک خودرو فردا دوشنبه در چهار رشته (بازبسته کردن موتور خودرو، بازبسته کردن گیر بکس، تعلیق موتور و دیاگ و شناسایی اشکالات خودرو) در زمان مقرر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز