خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی وزیر علوم مطرح کرد:

ایران بیش از ۷۷ هزار خروجی علمی در اسکوپوس دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۸۶۲

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: در حال حاضر ایران بیش از ۷۷ هزار خروجی علمی در Scopus دارد و در رتبه ۱۵ دنیا در تولیدات علمی قرار گرفته است و این در حالی است که در ارجاع به مقالات ایرانی هم مقالات کشور ما در رتبه ۱۵ و ۱۶ دنیاست.

به گزارش ایلنا، «پیمان صالحی» معاون پژوهشی وزیر علوم مراسم تجلیل از مقام علمی برگزیدگان کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) گفت: امسال بر اساس منویات رهبر انقلاب سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است و ما نیز سعی می‌کنیم خروجی‌سازی خود را به سمت تولید و بازار ببریم. 

او ادامه داد: در حال حاضر ایران بیش از ۷۷ هزار خروجی علمی در Scopus دارد و در رتبه ۱۵ دنیا در تولیدات علمی قرار گرفته است و این در حالی است که در ارجاع به مقالات ایرانی هم مقالات کشور ما در رتبه ۱۵ و ۱۶ دنیاست. 

صالحی با تاکید به اینکه بازیگران علم و فناوری در ایران رشد داشته‌اند، تصریح کرد: این رشد درحالی است که ما در بین کشورهای اسلامی و منطقه رتبه اول هستیم و در این سال‌ها علی رغم تحریم‌ها ما ارتباطات بین المللی را افزایش داده‌ایم و اگر می‌گویم دانشمندان ما محدود به مرزهای جغرافیایی و سیاسی نیستند دلیلش همین است. 

معاون پژوهشی وزیر علوم از رشد مراکز پژوهشی گفت و توضیح داد: در تداوم فعالیت‌های علمی و تولیدات نگاه ما سمت اقتصاد و تجاری‌سازی است. ما با راه اندازی مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و… سعی کردیم حلقه علم و بازار را یکپارچه کنیم. از سال ۱۹۹۶ اولین آیین نامه‌ها شهرک‌های علمی در ایران نوشته شد که در جوار دانشگاه صنعتی اصفهان فعال شد و تا امروز هم ادامه داشته و در این زمینه رشد کرده ایم. ما امروز ۲۴۰ مرکز رشد در کشور داریم و سعی کردیم در راستای تجازی‌سازی دانش ریل‌گذاری داشته باشیم. 

او در مورد همکاری با سازمان‌های اسلامی مانند کامستک نیز اینطور گفت: وزیر علوم ایران برای بازدید از مناطق علمی پاکستان و سازمان کنفرانس اسلامی اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد تا سطح همکاری‌های ما با این سازمان را نیز گسترش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز