خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

از مرحله انقلاب اسلامی و نظام اسلامی عبور کرده و به مرحله دولت اسلامی رسیده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۸۸۷

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: سریع‌ترین و اثربخش‌ترین روش برای تحول در نظام تربیت و آموزش ارتش مشارکت و نقش آفرینی فرماندهان دانشگاه ها و آموزشگاه های ارتش است و در ارتش به عنوان یک سازمان انضباط محور، فرمانده‌هان می‌توانند در این زمینه تحول برای حرکت در مسیر گام دوم انقلاب و زمینه سازی تمدن نوین اسلامی نقش ویژه‌ای ایفا کنند.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دومین نشست تربیتی فرماندهان مراکز آموزشی ارتش با ‌عنوان «گام دوم_ آمادگی برای ظهور» که صبح امروز در مرکز همایش‌های کوثر این سازمان برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه فرماندهان ارتش در شکل‌گیری نسل آینده گفت: فرماندهان در ارتش جمهوری اسلامی ایران که سازمانی انضباط محور است، نقش و زیادی دارند و کارکنانی که تحت نظر فرماندهان تعلیم و تربیت پیدا می‌کنند، از اخلاق، رفتار، اعتقادات و باورهای آنها تاثیر می پذیرند.

وی با اشاره به آثار ماندگار تعلیم و تربیت در نسل آینده ارتش افزود: فرماندهان و استادان دانشگاه و مراکز آموزش ارتش دارای مرجعیت فکری هستند و بر شکل گیری باورها، اعتقادات و سبک زندگی دانشجویان  تاثیر زیادی دارند.

امیر سرتیپ اکرمی‌نیا با اشاره به جایگاه ایران پیش از انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایران پیش از انقلاب دچار یک انحطاط فرهنگی و فکری بوده و در ۳۰۰ سال اخیر در دوره های دوره پهلوی و قاجار ءسیب های زیادی دیده است. وی افزود در آن دوره‌ها از لحاظ جغرافیایی و سرزمینی بخش‌های زیادی از کشور ایران جدا شد و ایران فاقد وجهه و جایگاه بین‌المللی درخور مردم ایران بوده است. نظام حاکم در دوره پهلوی دوم از لحاظ سیاسی کاملا وابسته بوده و از نظر نظامی هم نقش ژاندارم آمریکا در منطقه را ایفا می کرده‌است.

وی افزود:  پیش از انقلاب اسلامی کشور از لحاظ اقتصادی تک محصولی و وابسته به نفت بوده است. در صنعت مونتاژکار و در علوم انسانی  مترجم بودیم و تولید نداشتیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در مقابله با توطئه‌های تجزیه طلبی ایستادیم و در برابر کودتا، ترور، جنگ ۸ ساله پیروز شدیم. در مقابل تحریم‌ها، فتنه‌‎های داخلی و راهبرد فشار حداکثری ایستادگی کرده و به آرمان‌های انقلاب پایبند بوده‌ایم. پس از انقلاب اسلامی در چهل حوزه فناوری نوین به رتبه زیر ۱۰ در دنیا رسیده‌ایم. الگوی دفاع منطقه‌ای را شکل دادیم که الگویی فرا ملی، فرا قومیتی، فرا مرزی و فرا مذهبی است و از متحدان خودمان در منطقه دفاع کرده و مقابل زورگویان ایستادیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی بلوک‌بندی قدرت جهانی برهم خورد. ا بعد از جنگ جهانی دوم تا فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بلوک بندی قدرت براساس شرق و غرب، لیبرالیسم و کمونیسم و آمریکا و شوروی بود. یکی از این بلوک‌ها از بین رفته و دیگری در حال احتضار است، این بلوک بندی امروز بهم خورده و بلوک‌بندی اسلام در برابر استکبار شکل گرفته است.

امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا با اشاره به مردمی شدن سیاست در ایران گفت: اعتماد به نفس ملی پس از انقلاب اسلامی پدیدار شده است. همچنین حوزه‌ها و چالش‌های کشور با دشمنان تغییر کرده است. در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده که در ابتدای انقلاب چالشی وجود داشت که با سفارت رژیم صهیونیستی در ایران چه باید کرد و در نهایت آن را تحویل مردم فلسطین دادیم. چالش امروز ما تغییر کرده و آن حضور ما در کنار مرزهای رژیم صهیونیستی است. زمانی آنها تا قلب تهران پیش آمده بودند و ما امروز تا بیخ گوش آنها پیش رفته‌ایم. زمانی چالش ما خرید سیم خاردار بود و حالا تلاش می‎کنند که پیشرفته‌ترین موشک‌های ما به دست متحدانمان نرسد.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی ما تبدیل به کشوری مستقل، آزاد، مقتدر، باعزت و متدین شده‌ایم. کشور دارای تجربیات گرانبها و نقش تاثیرگذار منطقه شده و رکورددار پیشرفت‌های جهانی است. به طور مثال در حوزه هسته‌ای جزو هشت کشور جهان دارای چرخه سوخت هسته‌ای هستیم. در نانو فناوری و هوا فضا رتبه ششم جهان را داریم و پیشرفت‌های زیادی رخ داده است.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به اذعان دشمنان درباره پیشرفت‌های کشور اشاره کرد و گفت:  مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا می‌گوید که امروز در عصر بی قطبی هستیم و قدرت‌های نوظهوری روی کار خواهند آمد که یکی از آنها ایران خواهد بود. اندیشمندان متعددی امروز بر قدرت ایران تاکید دارند.

وی افزود: ما از مرحله انقلاب اسلامی و نظام اسلامی عبور کرده و اکنون به مرحله دولت اسلامی رسیده‌ایم. برای آینده باید جامعه سازی کنیم تا جامعه اسلامی و بعد از آن تمدن اسلامی ایجاد شود. باید نیروی انسانی تمدن ساز و آماده ظهور تربیت شود. باید نسلی تربیت شود که فرهنگ انتظار را بشناسد و در زندگی جاری کند و سبک زندگی مهدوی داشته باشد. 

امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا با اشاره به راهکارهای محتوایی و راهکارهای اجرایی برای رسیدن به شرایط تمدن اسلامی گفت: در حوزه راهکارهای محتوایی باید گفت که فلسفه مهدویت امروز در جامعه کمتر شناخته شده که باید به آن پرداخته شود. آرمان‌خواهی، صبر و مقاومت، امید به آینده و  از جمله راهکارهایی است که باید به آنها در حوزه‌های محتوایی پرداخته شود.

وی ادامه داد: امروز ارزشیابی زمینه ساز ظهور نداریم و باید این اتفاق رخ دهد تا استادان و دانشجویان خود را در این زمینه ارزشیابی کنیم و بدانیم که چه نسبتی با زمینه سازی برای ظهور دارند. در راهکارهای اجرایی نیز می‌توان به برگزاری نشست‌ها و دوره‌ها، نمادسازی، استفاده از هنر و فضای مجازی اشاره کرد.

وی در پایان گفت: سریع‌ترین و اثربخش‌ترین روش برای تحول در نظام تربیت و آموزش ارتش مشارکت و نقش آفرینی فرماندهان دانشگاه ها و آموزشگاه ها است. این تحول می‌تواند به دست شما فرماندهان رخ دهد و شما سریع‌تر می‌توانید در این زمینه اقدام کنید. در ارتش که یک سازمان انضباط محور است، فرمانده‌هان می‌توانند در این زمینه نقش ویژه‌ای ایفا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز