خبرگزاری کار ایران

برکت پلاس واکسن سویه اومیکرون مجوز تزریق عمومی گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۰۵۸

پس از انجام مراحل کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی اومیکرون و ارسال مستندات و نتایج، وزارت بهداشت رسما مجوز تزریق عمومی این واکسن را صادر کرد.

سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت رسما مجوز تزریق اضطراری برکت‌پلاس، تنها واکسن ایرانی اختصاصی اومیکرون را صادر کرد.

بنابر این گزارش زمستان سال گذشته تنها ۲۹ روز پس از شناسایی سویه اومیکرون، متخصصان گروه دارویی برکت تولید واکسن اختصاصی اومیکرون را به نتیجه رساندند و پس از موفقیت در مرحله حیوانی، با مجوز کمیته اخلاق و سازمان غذا و دارو ، نخستین واکسن ایرانی اومیکرون وارد فاز تست انسانی شد.

در ادامه آمده: بعد از موفقیت و اثربخشی  ۱۰۰ درصدی واکسن جدید کوو ایران برکت ویژه سویه اومیکرون در مرحله تست حیوانی و ارسال مستندات، مطالعه بالینی این واکسن از ابتدای اسفند ۱۴۰۰ با تزریق واکسن برکت پلاس به ۲۱۰ داوطلب آغاز شد.

در این مطالعه واکسن کوویران برکت پلاس به ۲۱۰ داوطلب که دوز اول و دوم خود را یکی از دو واکسن برکت و سینوفارم زده بودند ، تزریق شد و نهایتا مستندات و نتایج این کارآزمایی برای وزارت بهداشت ارسال شد.

شب گذشته سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، رسما اعلام کرد پس از بررسی مستندات مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن و نتایج اثربخشی و ایمنی‌زایی آن، مجوز تزریق اضطراری واکسن برکت‌پلاس را صادر کرده است که می‌تواند به عنوان دوز یادآور دراین مرحله استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز