خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

مصرف بی رویه آب دلیل اصلی افت سطح آب های زیر زمینی در شهرستان خوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۹۲۷

رئیس اداره آب و فاضلاب ایواوغلی گفت : استفاده بی رویه از آبهای زیر زمینی در کشاورزی ، صنعت و آب شرب وضعیت سطح ایستابی آبهای زیر زمینی منطقه خوی را کاهش داده است.

محرم زینال زاده در گفت و گو با ایلنا،بیان کرد : با دریافت گزارش های مردمی از سامانه 122 مبنی بر افت فشار و قطعی آب در روستای بیلوار اکیپ اتفاقات و انرژی به محل اعزام و بعد از بررسی‌های کارشناسی علت این امر را افت سطح ایستابی آبهای زیر زمینی تعیین کرد.

زینال زاده افزود : بعد از مشخص شدن علت، همکاران اقدام به پایین آوردن پمپ آب چاه شرب روستای فوق کردند و مشکل برطرف و آب پایدار روستا وصل شد.

وی افزود :در همین راستا،محل نصب الکترو موتور چاه آب شرب روستای بیلوار به دلیل افت سطح ابهای زیر زمینی افزایش داده شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب ایواوغلی تصریح کرد :  استفاده بی رویه از آبهای زیر زمینی در کشاورزی ، صنعت و آب شرب وضعیت سطح ایستابی آبهای زیر زمینی منطقه را کاهش داده و چاه های غیر مجاز کشاورزی نیز یکی از دلایل عمده این کار است .

وی ضمن دعوت از مردم در صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در تمام زمینه ها (کشاورزی ، صنعت ، آب شرب و ... ) خاطر نشان کرد : توسعه هر شهر یا روستا نیازمند آب است و ما در شرایط کنونی که با کاهش بارندگیها و افت آبهای زیر زمینی مواجه هستیم بیشتر از قبل باید در این زمینه گام برداریم .

 روستای بیلوار  با 378 خانوار و یک هزار 139 نفر جمعیت در بخش ایواوغلی شهرستان خوی واقع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز