خبرگزاری کار ایران

وعده مدیرکل ارشاد گیلان به اهالی فرهنگ استان :

خرید حمایتی آثار نویسندگان و مفاخر برجسته گیلان افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۵۷۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به خرید حمایتی آثار مفاخر و چهره های برجسته استان، گفت: خرید حمایتی آثار افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا ثقتی در نشست صمیمی استاندار گیلان با مفاخر علمی، فرهنگی، ادبی و هنری استان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم تمرکز بر جامعه نخبگانی است، اظهار کرد: فرهیختگان سرمایه جامعه هستند و پرداختن به آنها موجب ارتقای فرهیختگی کل جامعه می‌شود و سرمایه گذاری در این حوزه موجب ارتقای سطح فرهیختگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه شورای پژوهشی اداره کل ارشاد گیلان پس از ۸ سال تعطیلی مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: فعالیت انجمن مفاخر استان گیلان نیز بعد از دو سال وقفه، رونق گرفته و قرار است عمارت آوانسیان به عنوان خانه مفاخر گیلان مرمت شود.

وی با بیان اینکه بحث اعطای درجه هنری مفاخر به جد پیگیری می‌شود، تصریح کرد: خرید حمایتی آثار مفاخر و چهره‌های برجسته با رشد نسبی همراه می‌شود.

ثقتی با اشاره به اعمال سیاست جهت دادن به جشنواره‌های فرهنگی و هنری، گفت: پرداختن به چهره‌های فرهنگی و ادبی استان در دستور کار است و جشنواره میراث ناملموس نیز در همین راستا برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه روزهای خوبی را برای اهل فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم پیش بینی می‌کنیم، گفت: برخی وعده‌های خود را تاکنون عملی کرده ایم و امیدواریم با همراهی خود فرهیختگان به اهداف مدنظر دست یابیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز