خبرگزاری کار ایران

بهترین مارک قهوه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۷۷۱

قهوه چیست

قهوه یک نوشیدنی سالم می باشد که حاوی موادغذایی مفید و آنتی اکسیدان است که برای سلامتی بسیار مفید می باشد. قهوه سطح هوشیاری را بالا می برد و خستگی را کم می کند و این به دلیل میزان کافئین موجود در آن است، که رایج‌ترین ماده‌ محرک و روان‌گردان در دنیا محسوب می شود. مکانیسم اثر قهوه به این صورت است که بعد از نوشیدن قهوه، کافئین موجود درآن وارد جریان خون می‌گردد سپس از ایست بازرسی مغز عبور می کند و به سیستم اعصاب مرکزی رسیده دراین مرحله کافئین سراغ آدنوزین می رود و از فعالیت آن جلوگیری می کند. آدنوزین عامل اصلی احساس خواب‌آلودگی و خستگی می باشد. کافئین باعث می شود که تولید دوپامین ونوراپی نفرین دربدن افزایش یابد. نوراپی‌نفرین باعث افزایش یادگیری وادراک ، حفظ دقت و کنترل احساسات می گردد ودوپامین باعث افزایش انرژی، توانایی و لذت می شود. آزمایشات مختلف روی قهوه نشان داده است که  قهوه باعث بهبودعملکرد مغز می شود.

 

فواید قهوه برای مردان وزنان

1- قهوه به دلیل اینکه دارای کافئین و آنتی‌اکسیدان می باشد مانع سرطان می شود به خصوص از سرطان پروستات درآقایان جلوگیری می کند.

2- همچنین از بیماریهای سیستم عصبی مثل پارکینسون جلوگیری می کند.

3- قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و احساس سیری به وجود می اورد بنابراین درکمک به لاغری مفید است.

4- ویتامین هایی که در قهوه وجود دارد سبب جوانسازی پوست می شود وبه سلامت مو کمک می کند.

5- قهوه باعث جلوگیری از سرطان سینه و رحم در خانمها می شود..

6- قهوه به دلیل داشتن ماده محرک  افسردگی بارداری را کاهش می دهد.

بهترین مارک قهوه

معروف ترین قهوه در کشورهای مختلف

1- قهوه ترک

این نوع قهوه پودری می باشد که با قهوه جوش و روی شعله دم می کشد. مقدار کافئین در قهوه ترک زیاد است. درجه رست قهوه ترک روشن است. قهوه ترک در سراسر دنیا یکی از معروف ترین قهوه ها می باشد.

2- قهوه فرانسه

قهوه فرانسه درمقایسه با قهوه ترک  کمی زبرتر می باشد. این قهوه را دردستگاه های قهوه ساز، فرنچ پرس یا قوری توردار آماده می کنند.به این ترتیب دانه های زبرقهوه درون دستگاه باقی می ماند و قهوه همراه آب جوش درون لیوان می ریزد. رست قهوه فرانسه ملایم است.

3- قهوه اسپرسو

این نوع قهوه خیلی تلخ است و توسط دستگاه های مخصوص تهیه می گردد. نوع دیگر اسپرسو ، دابل اسپرسو کافه لاته، کافه آمریکانو، موکا وکاپوچینو نیز از خانواده اسپرسو می باشند. قهوه اسپرسو درحقیقت ترکیب  دو دانه قهوه می باشد. اگر قهوه تلخ تر دوست دارید مقدار دانه روبوستا درآن بیشتر باشد. درجه رست قهوه اسپرسو تیره است.

بهترین مارک قهوه

بهترین مارک های قهوه در دنیا

قبل از معرفی بهترین مارک قهوه در دنیا این نکته حائز اهمیت است که درجهان شرکت های برتر درزمینه قهوه دو سبک مختلف دارند. مهمترین هدف  گروهی از شرکت ها تولید و فروش نوشیدنی قهوه می باشد به این صورت که قهوه های لیوانی درست می کنند که درهمان لحظه قابل مصرف می باشد، دو برند معروف این سبک زبرند استارباکس و دانکین دونات هستند.

هدف اصلی دسته دوم شرکت ها فروش دانه قهوه و پودر آن می باشد. درحقیقت این شرکت ها مواد اولیه قهوه را به مشتریان ارائه می دهند از برندهای معروف این گروه قهوه لاوازا و نسکافه می باشند.

1- برند استارباکس

این برند توسط یک شرکت آمریکایی تولید می گردد، که سهم بزرگی از بازارقهوه آمریکا و جهان را به خود اختصاص داده است این شرکت روزانه میلیون ها فنجان قهوه به فروش می رساند. این شرکت تبلیغات بسیاری برای محصولات خود انجام داده است همچنین از دیگر محصولات آن کوکی و... می باشد که درکافی شاپ های استارباکس به همراه قهوه سرو می گردد. اولین وبهترین برند معروف قهوه در دنیا قهوه استارباکس می باشد.

2- برند علی کافه

این برند در ایران و خاور میانه پرطرفدارارترین محصول می باشد. علی کافه علاوه بر معروفیت در پودر های قهوه در زمینه تولید چای و بیسکوییت نیز بسیار محبوب و معروف است. این محصولات را می توانید از فروشگاه آسوکالا تهیه نمایید.

دانکین دونات

یکی دیگر از بهترین مارک های قهوه درجهان برند دانکین دونات می باشد. این قهوه همان گونه که از نامش پیداست با دونات همراه است وبه همین دلیل از محبوبیت خاصی برخوردار است. به علاوه برند دانکین دونات از نظر تعداد فروشگاه‌ها بعداز استارباکس در جایگاه دوم قرار می گیرد

3- برند قهوه تانزانیا پی بری

این قهوه در ارتفاعات مرو و کلیمانجارو کاشته می شود که نوعی قهوه عربیکا می باشد وفوق العاده با کیفیت است این قهوه طعم غنی و عمیق دارد و بسیاری از افراد آن را قهوه جادویی می نامند و به همین دلیل این قهوه را بهترین قهوه جهان می دانند.

4- برند قهوه کاستا

قهوه کاستا هم از برندهای  قهوه در دنیا می باشد. کاستا جز سومین برندهایی است که بازار بیشترین فروشگاه های زنجیره ای در جهان را به خود اختصاص داده است. بیش از پنج هزار فروشگاه در دنیا قهوه کاستا را عرضه می کنند که در سی و یک کشور جهان قهوه کاستا به راحتی در دسترس است.

شهرت این برند به دلیل کیفیت بسیار بالای آن می باشد.

5- برند قهوه جاکوبز

یکی دیگر از بهترین برندهای قهوه، جاکوبز می باشد. قهوه جاکوبز برلی اولین بار به وسیله یک شخص آلمانی در سال ۱۸۹۵ تولید شد و به دلیل اینکه اماده کردن قهوه نیاز به زمان داشت پس از مدتی این شخص قهوه فوری جاکوبز را تولید کرد و امروز جاکوبز یکی ازبهترین برندهای قهوه فوری می باشد. علت محبوبیت این برند طعم و عطر بسیار دلنشین آن است که توانسته طرفداران زیادی رو به خود اختصاص دهد ورضایت انهارا جلب کند.

6- برند قهوه لاواتزا

قهوه لاواتزا در ایتالیا ازمحبوبیت ویژه ای برخورداراست که بیشتر یک قرن از زمان تاسیس این شرکت گذشته است و درحال حاضر دارای سهم بزرگی از بازار قهوه‌ دردنیا می باشد.

7- برند قهوه ایلی

یکی از معروف ترین برندهای قهوه در دنیا برند ایلی است. این برند، ایتالیایی است وقهوه های این شرکت از دانه ‌های قهوه عربیکا تهیه می گردد و به صورت بدون کافئین ، معمولی،  روست تیره به بازار عرضه می گردد. اکثر محصولات این شرکت در قوطی و صورت دانه ‌های قهوه کامل یا دانه های آسیاب ‌شده و پودری به بازار ارائه می شود. همچنین پاکت ‌های قهوه اسپرسوی فوری و کپسول ‌های اسپرسو نیز از محصولات این شرکت می باشد.

8- برند قهوه مک کافه

قهوه مک کافه فعالیت خود را از سال 1993 آغاز کرده است که  مک دونالد معروف تعلق دارد. مک کافه در بعضی از کشورهای دنیا مثل استرالیا و نیوزلند بسیار زیاد وجود دارد. دلیل محبوبیت مک کافه همان مک دونالد می باشد زیرا همه جا مک دونالد و مک کافه درکنارهم وجود دارند. نام مک کافه در سراسر دنیا شنیده می شود و حتی دربرخی از کشورها از قهوه استارباکس هم محبوبیت بیشتری دارد.

بهترین مارک قهوه

9- برند قهوه ترک مهمت افندی

این برند قهوه درسال 1871شروع به فعالیت کرد. این قهوه راازبین انواع قهوه عربیکا انتخاب کرده اند. اکثر قهوه ها ابتدا به وسیله گرما عصاره آن‌ها را می گیرند و از آن  قهوه فوری تهیه می کنند سپس به باقیمانده آن روغن گیاهی افزوده می شود. ولی مهمت افندی به شیوه خاصی تهیه می گردد. به این صورت که ابتدا دانه‌های قهوه را بو داده و سپس آسیاب می‌کنند. بنابراین قهوه عطر طبیعی و ترکیبات خود را کاملا حفظ می کند.

10- برند قهوه ترک نورتین کوکاتپ

این برنددر سال 1919 ودرآنکارا فعالیت خودرا شروع کرد. این قهوه به نام قهوه آتاتورک معروف است.این برند به دلیل اینکه قهوه‌هایش طعم کند رومی و هل دارد محبوبیت خاصی دارد و امروزه محصولات خود را در فروشگاه‌های محلی و کشور خود به فروش می رساند.

11- برند قهوه گوالیا

بزرگترین شرکت تولید قهوه در اسکاندیناوی قهوه گوالیا می باشد. این شرکت توسط ویکتور تئودور ودر سال 1853 درگوالیا سوئد تاسیس گردید.امروزه این شرکت بیشتراز 40 نوع قهوه  تولید می کند.

12- برند قهوه   Eight O’Clock Coffee

برند قهوه ساعت ۸ در سال 1852به بازار عرضه گردید. قهوه های این شرکت دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و از انواع 100% عربیکا می باشند . این شرکت قهوه های رست شده ودرنهایت بسته بندی شده رو آماده کرده وبه صورت اینترنتی می فروشد. پس درهرجای دنیا که باشید می توانید قهوه های این شرکت را آنلاین خریداری کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز