خبرگزاری کار ایران

محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به خبرنگاران مطرح کرد؛

تخصیص پنج میلیارد برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی/ ترویج موسیقی نواحی، محلی و سنتی را وظیفه خود می‌دانیم/ ساخت فیلم درباره مریم کاظم‌زاده در دستور کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۹۴۹

محمدمهدی اسماعیلی که امروز شنبه یازدهم تیرماه در آیین نکوداشت یاد مریم کاظم‌زاده حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران به اتفاقات رخ داده در حوزه فرهنگ و هنر، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر ارشاد) صبح امروز شنبه یازدهم تیرماه در مراسم آیین بزرگداشت مریم کاظم‌زاده (عکاس دوران جنگ تحمیلی و همسر اصغر وصالی) حضور یافت و پس از سخنرانی و تقدیر از خانواده زنده‌یاد مریم کاظم‌زاده در جمع خبرنگاران درباره اتفاقات فرهنگی هنری توضیحاتی ارائه کرد. 

اسماعیلی درباره اتفاقات فرهنگی رخ داده طی سفرهای رییس جمهور به استان‌های مختلف گفت: الان که در جمع شما هستم باید بگویم در همین سفرهای رییس جمهور بیش از پنج میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی هزینه شده که بخشی از آن به تاسیس تالارهای بزرگ شهری اختصاص یافته است که تالارهای نمایش، موسیقی که خیلی از آن‌ها در این مدت افتتاح شده‌اند. به طور مثال چندی پیش تالار ارومیه را افتتاح کردیم که شبیه‌ترین تالار به تالار وحدت است. 

وی ادامه داد: مجموعه بزرگ افتتاح شده در ارومیه برای موسیقی تالار جداگانه‌ای دارد و تالار تئاتر آن هم مجزا است. مثلا در همین مجموعه تا قبل از دولت فعلی کلا هشتاد میلیاردتومان هزینه شده بود. در این چند ماه اخیر هشتاد و پنج میلیارد تومان برایش هزینه کردیم و آن در به افتتاح رسانیدم. 

وزیر ارشاد در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد: در حال انجام کارهای زیرساختی هستیم و کارهای بزرگ دیگری هم در حال انجام است و همه دوستان من در مجموعه مدیران و کارکنان حوزه فرهنگ و هنر تلاشمان این است خدمات شایسته‌ای را ارائه کنیم. 

محمدمهدی اسماعیلی در ادامه گفت: در رابطه با پنجره واحد ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتاز بوده‌ایم. مثل همه مجموعه‌هایی که دچار حمله شدند یک مقدار کار ما هم عقب افتاد و حال کارها به سرعت در حال انجام است. وزیر ارتباطات در جلسه چهارشنبه مجلس گزارشی در اینباره ارائه کردند. در بحث دولت الکترونیک و پنجره واحد که درباره آن صحبت شد وزارت فرهنگ رتبه اول را داشت. 

او اذعان داشت: هرآنچه باید بارگزاری شده و در بخش مجوزها هم وزارت اقتصاد امور را دنبال می‌کند و با اینکه اتفاقات رخ داده قبلی ایجاد مزاحمت کرد اما در حال حاضر همه کارها انجام شده است. در آخرین گزارشی که از رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی دریافت کردم، گفتند همه چیز بارگزاری شده و مسئله و مشکلی وجود ندارد. 

وزیر ارشاد درباره خدمات ارائه شده و تمهیدات به کار گرفته شده در رابطه با مشکلات کاغذ در عرصه نشر هم توضیح داد: ما مشکلات بخش کوتاه مدت کاغذ را حل کرده‌ایم و خدا را شکر دولت تخصیص ارز را در آخرین روزهای ارز ترجیحی، با هم ارز ترجیحی به انجام رسانده و در ادامه هم برای مطبوعات و هم برای حوزه نشر کاغذ وارد شده است؛ یعنی به بخش خصوصی تسهیلات داده‌ایم. کارها در حال انجام است کاغذ در حال وارد شدن به بازار است، تا به یک ثبات برسد. 

اسماعیلی ادامه داد: کار ما درباره کاغذ بحث خودکفایی است که کار گروهی ویژه در حال دنبال کردن امور آن است و انشالله اتفاقات مهمی در حال رخ دادن است. در یک جلسه خبری هم گزارش کاملی از این روند ارائه می‌شود. 

وزیر ارشاد درباره این موضوع که در برنامه‌هایش توجه ویژه‌ای به موسیقی ایرانی دارد، اما هرگز مشروح آن را توضیح نداده و این موسیقی پاپ است که مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: شخصا وظیفه خودم می‌دانم موسیقی سنتی را همه جا ترویج کنم و همین که وقتی به شهرستان‌ها می‌روم و اغلب از اهالی موسیقی خبر می‌گیرم در راستای همین اتفاق است. 

وزیر ارشاد گفت: طی این روند و تجلیل‌ها، چندی پیش بود که از خواننده کرد اهل سنتِ صد و هفت‌ساله در روستاهای سردشت دیدن کردم و به او نشان و مدرک درجه یک هنری دادم. شاید جز کردها و هنرمندان کردستان کسی ایشان را نمی‌شناخت ولی ما ایشان را معرفی کردیم. 

وزیر ارشاد گفت: ما ترویج موسیقی نواحی، محلی و سنتی را وظیفه خود می‌دانیم و دوستان و همکاران در اداره کل موسیقی در این رابطه کارهای بزرگی را در دست انجام دارند. 

او در پایان گفت: برنامه آیین بزرگداشت مرحومه خانم مریم کاظم‌زاده و تعیین جایزه ملی هم در راستای کارهایی است که مشغول انجام آن هستیم و این الگوسازی را ادامه می‌دهیم. از همین جا به دوستان سازمان سینمایی هم می‌گویم ساخت یک اثر سینمایی مخصوص بانوی بزرگ خانم کاظم‌زاده را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز