خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

95 درصد ابلاغ‌های قضایی قزوین الکترونیکی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۲۷۲

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان قزوین گفت: در سال گذشته حدود 147 هزار ابلاغ به صورت الکترونیک انجام شد که 95 درصد ابلاغ‌های استان به اصحاب پرونده را شامل می‌شود.

به گزارش ایلنا، عمران تقوی همت‌آبادی در خصوص عملکرد و اقدامات معاونت فناوری اطلاعات و دادگستری استان قزوین گفت: ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و راه‌اندازی سامانه ثنا در سال‌های اخیر از اقدامات قوه قضاییه در راستای ارائه خدمات به صورت الکترونیک و تسهیل در جهت دریافت مطلوب خدمات قضایی بوده و تاکنون دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان قزوین افزود: ارائه خدمات الکترونیک قضایی موجب حفظ حیثیت افراد، جلوگیری از مراجعه غیرضرور به مراجع قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان شده و توصیه می‌کنیم مردم به منظور تسهیل در دریافت خذمات قضایی نسبت به ثبت نام در سامانه ثنا اقدام کنند، تا در صورت طرح دعوا علیه آن‌ها سریعاً مطلع شوند.

وی در خصوص فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیان کرد: هم اکنون در سطح استان 25 دفتر خدمات الکترونیک قضایی  مشغول ارائه خدمات قضایی به شهروندان هستند و با توجه به نیاز شهروندان 3 دفتر دیگر به صورت تک باجه در بخش‌های استان راه اندازی شده و در آینده‌ای نزدیک نیز 2 دفتر خدمات به صورت تک باجه در بخش الموت شرقی و شهر بیدستان آغاز فعالیت خواهد کرد.

این مقام قضایی استان در خصوص دادرسی الکترونیک نیز گفت: دادگستری استان در جهت تحقق دادرسی الکترونیک اقدامات قابل توجهی را برنامه ریزی و اجرایی شده و در سال گذشته نیز بیش از 8 هزار دادرسی الکترونیک در استان انجام شد و بر همین اساس 14 درصد از اوقات رسیدگی به صورت الکترونیک برگزار شد که این میزان در سال جاری باید افزایش یابد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین در راستای استفاده از نهادهای ارفاقی 226 مددجوی استان با پابند الکترونیک خارج از زندان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند و بدون شک تا جایی که قانون اجازه می‌دهد از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز