خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

انهدام باند کلاهبرداران مسکن در پردیس/ کشف و ضبط بیش از ۱۰۰ هزار قطعه لوازم یدکی تقلبی خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۵۶۱

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باندی که به سلطان مسکن مهر در پردیس معروف شده‌اند، خبر داد و گفت: کارآگاهان موفق شدند ۹ نفر از اعضای باند کلاهبرداری که اقدام به تهیه و توزیع لوازم یدکی تقلبی در بازار کرده بودند، شناسایی و دستگیر کنند.

«سرهنگ جهانگیر تقی‌پور» معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در اداره ۱۳ یا اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اقدامات پیشدستانه‌ای انجام می‌شود که قبل از وقوع افراد کلاهبردار و سودجو را زمین گیر کرده و اجازه سوءاستفاده را نمی‌دهیم. 

وی با اشاره به دستگیری باندی که به سلطان مسکن مهر معروف شده‌اند، گفت: کارآگاهان اداره ۱۳ موفق شده‌اند نفر اصلی و مابقی متهمان که شامل ۳ نفر دیگر بوده‌اند نیز شناسایی و دستگیر شوند. 

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: متهم اصلی این پرونده با تشکیل یک تعاونی مسکن از تعداد سه هزار نفر از شهروندان با منظور تامین مسکن مبالغ هنگفتی اخذ و به هیچ یک از تعهدات خودش عمل نکرده و پس از آن متواری شده است. 

سرهنگ تقی‌پور با بیان اینکه هیچ مسکنی به مالباختگان تحویل داده نشده است، تصریح کرد: این فرد در فاز ۱۱ پردیس اقدام به کلاهبرداری از بیش از سه هزار شهروند کرده است. همه متهمان این پرونده که شامل ۴ نفر بوده‌اند شناسایی و دستگیر شده اند. تخمین زده می‌شود این فرد بیش از هزار میلیارد تومان اقدام به کلاهبرداری کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: با رصد و اشراف اطلاعاتی کارآگاهان اداره جعل خبری رسید که در بازار لوازم یدکی خودروی تهران گروهی هستند که اقدام به تهیه و توزیع لوازم یدکی تقلبی اعم از تسمه تایم، صفحه کلاج، لنت و سایر ملزومات خودرو است. 

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان موفق شدند ۹ نفر از اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کنند. این باند بیش از ۱۰۰ هزار برچسب معتبر داخلی کشور کشف و ضبط شده است. ماموران ما توانستند بیش از یک کامیون لوازم یدکی را کشف و ضبط کنیم. 

سرهنگ تقی‌پور خاطرنشان کرد: این افراد در شهرک‌های اقماری اطراف تهران انبارهای بزرگی برای خودشان راه اندازی کرده اند. اعضای این باند اجناس درجه ۴ و ۵ را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند و سپس در این انبارها برچسب‌های برندهای معروف را بر این اجناس بی‌کیفیت می‌زنند و در بازار توزیع کرده و به فروش می‌رسانند. همه این اجناس تقلبی از سطح بازار جمع آوری شده است. 

وی همچنین در رابطه با یک پرونده دیگر جعل و کلاهبرداری گفت: تعدادی کلاهبردار اخیرا قصد داشت ملکی را در شمال تهران به فروش برساند همکاران من در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری موفق شدند قبل از وقوع متهمان این پرونده را دستگیر کنند. متهم اصلی این پرونده یک خانم بود که در بازجویی‌هایی فنی که از این خانم انجام شد اقرار کرد که سند ۱۲ ملک دارای ارزش را که اکثرا مالکان آن‌ها خانم بوده‌اند را جعل و اقدام به فروش این املاک کرده است. 

به گفته معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ این خانم با همدستی تعدادی از افراد دلال به این اسناد و مدارک دست پیدا کرده و اقدام به کلاهبرداری کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز