خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

انهدام باند کلاهبرداری ۳۰ نفره/ شناسایی املاک خالی از سکنه و فروش‌شان با اسناد جعلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۳۱۵

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام یک باند جعل و کلاهبرداری که با شناسایی املاک خالی از سکنه و با سندسازی جعلی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پرونده کلاهبرداری از طریق لیزینگ خودرو گفت: حدود دو ماه پیش یک شرکت جعلی در محدوده نبوت راه اندازی و از طریق لیزینگ خودرو اقدام به کلاهبرداری کرده بودند. 

وی ادامه داد: پس از آن نیز همین گروه در خیابان ملاصدرا اقدام به راه اندازی شرکت دیگری برای فروش خودروها به صورت لیزینگی کرده و از این طریق کلاهبرداری می‌کردند. 

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اعضای این باند کلاهبرداری توسط کارآگاهان اداره چهارم شناسایی و بازداشت شدند. تعداد ۴۲ متهم که در این دفتر حضور داشتند و در حال پیش فروش خودرو بودند دستگیر شده و شرکت نیز پلمپ شده است. 

سرهنگ تقی‌پور تصریح کرد: تاکنون ۳۷ شاکی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند و شکات دیگر نیز در حال شناسایی هستند. 

وی همچنین درباره پرونده جعل و کلاهبرداری دیگری که در همین اداره تشکیل شده بود، گفت: متهمان این پرونده با شناسایی املاک خالی از سکنه و با سندسازی جعلی تشکیل باند داده و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند. 

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان ۶ ملک را در این مدت با اسناد جعلی به فروش رسانده اند، تصریح کرد: متهمان این پرونده بیشتر در مناطق شمالی شهر فعالیت کرده و تاکنون نیز بیش از ۳۰ نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شده اند. متهمان اصلی این باند افرادی را با رخ‌سازی به عنوان خریدار ید اول معرفی کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز