خبرگزاری کار ایران

نقدی بر تازه‌ترین اظهارنظرِ سازمان امور استخدامی کشور/ چه کسانی و به چه دلایلی مخالف طرح هستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۸۶۶

معاون سرمایه انسانی سازمان امور استخدامی کشور می‌گوید: افرادی که متقاضی جذب به عنوان کارمند در دستگاه‌های اجرایی هستند، اعم از اینکه در حال حاضر در دستگاه مشغول هستند یا قصد ورود به دستگاه را دارند، صرفاً باید از طریق آزمون استخدامی اقدام کنند اما نماینده کارگران قرادادی و پیمانکاری کشور این اظهارات را زیرسوال بردن عدالت می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سازمان امور استخدامیِ کشور مهم‌ترین مخالف طرح ساماندهیِ استخدام کارکنان دولت است. اگرچه مجلس در آغاز نسبت به تصویب طرح ساماندهی بسیار خوشبین بود اما از زمانی که این طرح وارد کمیسیون اجتماعی مجلس شد تا همین امروز، بر سر راه آن موانع بسیاری ایجاد کرده‌اند. طرحی که دائم بین مجلس و سازمان امور استخدامیِ کشور دست به دست شده و شواهد و قرائن نشان می‌دهد که این رفت و برگشت‌ها نه برای مذاکره و ارائه‌ی دیدگاه‌ها بر سرِ به نتیجه رسیدن طرح، بلکه برای به تعویق انداختن ورودِ این طرح به صحن و چه بسا برای به حاشیه‌راندنِ آن بوده است. 

سازمان امور استخدامی کشور سفت و سخت پای حرف خود ایستاده و به نظر نمی‌آید کوچکترین تغییری در موضوع خود نسبت به تبدیل وضعیتِ کارکنان دولت و حذف شرکتهای پیمانکاری داشته باشد. مدعای این حرف صحبت‌ها و اظهارنظرهای گاه و بی‌گاهِ این سازمان است. سازمان امور استخدامی کشور در تازه‌ترین اظهارنظرِ رسمیِ خود آب پاکی را روی دستِ متولیانِ طرح ساماندهی ریخته است. حسین عرب اسدی (معاون سرمایه انسانی سازمان امور استخدامی کشور) با بیان اینکه «عدالت استخدامی» خط قرمز ماست، گفته: «افرادی که متقاضی جذب به عنوان کارمند در دستگاه‌های اجرایی هستند، اعم از اینکه در حال حاضر در دستگاه مشغول هستند یا قصد ورود به دستگاه را دارند، صرفاً باید از طریق آزمون استخدامی اقدام کنند؛ امتیاز قائل‌شدن در آزمون استخدامی برای کسانی که در قالب نیروی شرکتی در دستگاه‌ها مشغول به کارند، مغایر با عدالت است و از نظر قانون همه برابر هستند.» 

رامین اناری (نماینده کارگران قرادادی و پیمانکاری کشور) در انتقاد به این اظهارات می‌گوید: تا الان سازمان امور استخدامی کشور پیرامون تحصیلاتِ نیروهای قراردادی و شرکتی صحبت می‌کرد اما این روزها اظهارنظر دیگری از سازمان امور استخدامیِ کشور بُلد شده که تأکید دارد نیروهای شرکتی و قراردادی باید برای تبدیل وضعیت آزمون بدهند. 

اناری با طرح پرسشی می‌گوید: آیا نیروهایی که این چند سال با ظلم دست و پنجه نرم کردند و با بی‌عدالتی و تبعیض و فساد و دست درازی به سفره‌های خود ساختند و بر سر کار خود ماندند، باید آزمون دهند تا به صورت سلیقه‌ای هر کس را که کارفرما خواست اخراج و هر کس که بابِ میلیش بود جذب کند؟ این همه سال نیروها در شرایط بی‌عدالتی کار کردند، حالا چه شده که سازمان امور استخدامی ناگهان به فکر عدالت افتاد و متولیِ اجرای عدالت شده‌ است؟! 

به گفته‌ی اناری؛ کجای این کار عدالت است که با استخدام این نیروهای با سابقه را جذب کنند و چه تضمینی وجود دارد که در مسیرِ برگزاریِ آزمونِ استخدامی عدالت برقرار شود؟ 

اناری می‌گوید: کسانی که در این سازمان هستند روال استخدامی خود را برای همه‌ی ما تشریح کنند که آیا در استخدام آن‌ها هم «عدالتی» که مدنظرشان است اجرایی شده است یا نه؟ 

نماینده کارگران قرادادی و پیمانکاری می‌گوید: به اسم عدالت می‌خواهند طرح ساماندهی را به مسلخ ببرند! ما از نمایندگان مجلس و شخص آقای قالیباف می‌خواهیم که «جهاد تببین» کنند و این موضوع را روشن کنند که دقیقا چه کسانی و به چه دلایلی مخالف این طرح هستند. 

اناری می‌گوید: من در عجبم که چرا مطلبی که دو سه روز پیش بیان شده است امروز به طور گسترده منتشر می‌شود. چرا باید زمانی که طرح در شرفِ رفتن به صحن علنی مجلس است این خبر بُلد شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز