خبرگزاری کار ایران

هدفگذاری برای تجهیز ۸۰ درصد گلخانه‌ها به فناوری‌های نانو

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۲۱۶

معاون صنعت ستاد نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: درصدد هستیم ظرف سه سال آینده ۸۰ درصد گلخانه های بخش کشاورزی را به فناوری های نانو مجهز کنیم.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، علی نجیمی در حاشیه نشست استانی دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ محصولات نانو در حوزه کشاورزی کشور نسبت به سایر بخش ها مانند انرژی و سلامت کمتر است.

وی کندی در روند مجوزدهی و مقاومت کشاورزان نسبت به فناوری های نو را از دلایل پایین بودن ضریب نفوذ محصولات فناورانه نانو در بخش کشاورزی دانست.

نجیمی افزود: در برخی سازمان های تخصصی بخش کشاورزی، برای محصولات و فناوری های جدید نانو در زمینه‌هایی همچون سم و کود، پروتکل های آن وجود ندارد که باید در این راستا فرآیندهای تسریع شده ای ایجاد شود.

وی با بیان این که استفاده از محصولات نانو به دو تاییدیه نیاز دارند، اظهار داشت: یکی از این تاییدیه ها توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از ارزیابی و آزمون محصول صادرمی شود و تاییدیه دوم در مورد محصولاتی مانند سم و کود است که از سوی سازمان های تخصصی همچون سازمان حفظ نباتات کشور و مجموعه آب و خاک اعطا می شود.

معاون صنعت ستاد نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تعداد محصولات نانو در بازار گفت: در حال حاضر ۱۱۵۰ محصول تجاری نانو تولید شده در داخل کشور داریم و اکثر این محصولات دانش بنیان هستند.

وی افزود: از ۱۱۵۰ محصول تجاری نانو حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد آن مربوط به بخش کشاورزی است.

نجیمی با اشاره به رشد تولیدات محصولات نانو در ایران اذعان داشت: نرخ رشد محصولات نانو به لحاظ تعداد نزدیک به ۴۰ درصد در سال است.

وی اضافه کرد: بازار محصولات نانو نیز در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال های قبل، ۱۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

نجیمی درعین حال بهبود راندمان تولید، بهبود راندمان آب و کاهش ضایعات بخش کشاورزی را از اهداف بکارگیری فناوری های نانو در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

وی در مورد حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پروژه های نانو گفت: اگر یک استارت آپ فناور و یا شرکت کوچک بخواهد در زمینه نانو کار کند، ما از طریق معرفی ایده های جدید، ارایه تقاضاهای واقعی بازار، خدمات تجاری سازی و ارایه تسهیلات ارزان قیمت و یا بلاعوض به آنان کمک خواهیم کرد.

معاون صنعت ستاد نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اذعان به این که کارمزد تسهیلات ارزان قیمت ۱۲ درصد است، تصریح کرد: این تسهیلاتی است که ستاد ویژه توسعه فناوری نانو پرداخت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز