خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی پایتخت مطرح کرد:

تازه‌ترین جزئیات از پرونده سارقان صندوق امانات بانک ملی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۷۴۲

فرمانده انتظامی پایتخت تازه‌ترین جزئیات از پرونده سارقان صندوق امانات بانک ملی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سردار رحیمی در پنجاه و ششمین مرحله از طرح رعد پایتخت در خصوص آخرین اطلاعات از سارقان بانک گفت: سارقان اصلی همانطور که پیش تر نیز اعلام کرده بودیم چهار نفر هستند که سه برادر و یک پسر خاله هستند. آخرین جلسه خود را شب جمعه ساعت ١٠ شب در منزل پدری خود با حضور پدرشان انجام می دهند. تیم های دیگر که باید در ادامه کارها را انجام می دادند هماهنگ شدند. بلیط آن ها را نیز یکی از این افراد و همسرشان از پیش تعیین کرده بودند؛ در واقع سه بلیط رزرو کرده بودند.

وی ادامه داد: ساعت یک و نیم تا دو بامداد وارد بانک می شوند. دو نفر کار تدارکات، مراقبت و آوردن آذوقه را داشتند و دو تن نیز این مسئولیت را بر عهده داشتند که اول وسایل حفاظتی و مراقبتی بانک که از مقدار لازم برخوردار نبوده را قطع و صندوق ها را باز کنند. تقریبا چهار بعد از ظهر همان روز کارشان تمام می شود و از مجموعه بانک خارج می شود. روز بعد، یعنی شنبه متوجه می شوند که برخی از لوازمشان داخل بانک مانده است که می آیند برخی را پاکسازی می کنند و برخی را نیز در نقاط مختلف بانک جاسازی می کنند که کشف شده است.

سردار رحیمی گفت: در همان روز اول اموال مردم که بالغ بر هزاران سکه و مبالغ زیادی دلار و سایر ارز ها بود شمارش شد و تحویل خزانه بانک ملی شد که با نظارت نماینده دادستان، بانک و پلیس صورت گرفت. تیم ویژه ای تشکیل شد و حدود پنج روز فعالیت کردند تا طلاهای به سرقت رفته را ارزیابی و شناسنامه دار کنند. حدود ۶ صبح روز گذشته کار بسته بندی، شناسنامه دار کردن این ها تمام شد و تحویل خزانه بانک ملی داده شد و تمام این ها مستند و مکتوب شد که توسط شش دوربین نیز ثبت شده است.

وی ادامه داد: روز گذشته جلسه ای را افسر رابط پلیس جمهوری اسلامی با کشوری که سه نفر متواری را دستگیر کردند برگزار شد و به دنبال این هستیم که این افراد نیز منتقل شوند. با وجود متهمان فعلی تماما صحنه وقوع جرم و اقداماتی که انجام شد بازسازی شده است که تقریبا از نیمه شب گذشته تا سه صبح دیروز بازسازی صحنه صورت گرفت.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: سریع ترین کشف در مقایسه با سرقت های دیگر در این مقیاس در دنیا متعلق به پلیس ایران است. فکر می کنم بعد از ما پلیس یکی از کشورهای اروپایی است که در حدود ٢٠ یا ٣٠ ساعت سریع عمل کرد.

وی ادامه داد: یک تیم تخصصی کامپیوتر، لوازم های الکترونیکی، حفاظتی و مراقبتی، آهنگری و برش هوا و .. را داشتند و در کنار این نیز پیش بینی کرده بودند که خارج شوند.

او در پاسخ به اینکه چرا در یکی از عکس ها تعداد ١٠ نفر اعلام شد اما ٩ نفر حضور داشتند گفت: آن یک نفر خانم بود که سارق نبوده و در تیم فروش حضور داشته است.

وی درباره اینکه اعلام شده است باید مردم به پلیس آگاهی و دادسرا مراجعه کنند گفت: کل تحویل اموال مردم بر عهده بانک ملی و مرکزی و دادستانی است. ما اموال مسروقه را کشف کردیم و با سخت ترین ضوابط و مقررات تحویل دادیم.

وی گفت: برخی از این افراد دستگیرشده، سابقه دار بودند و حتی سابقه سرقت از بانک داشتند.

او اظهار کرد: برخی مخالفان و معاندان که از پلیس ضربه خوردند ممکن است حرف هایی بزنند که از آن ها گلایه نداریم اما از دوستان خود که پلیس خود را در مقیاس پلیس جهانی مطرح نمی کنند گلایه داریم. در وهله اول که سرقت به ما اعلام شد سرنخی نداشتیم اما کمتر از ٢۴ ساعت سناریو برای ما مشخص شد که این نشانه توانمندی پلیس است.

وی گفت: این سرقت بعد امنیتی نداشته اما سارقان حرفه ای و کاربلد بودند. مدت ها نیز در آن بانک رفت و آمد داشتند. سرقت ناکام قبلی از بانک تجارت نیز داشتند که به گفته خودشان زمان کم آوردند.

وی اظهار کرد: عوامل بانک نیز همکاری در این خصوص نداشتند.سارقان از روی درب پارکینگ به داخل رفتند و بعد هم قفل را شکستند و به داخل رفتند.

او در خصوص کلیپ منتشر شده مبنی بر زمین خوردن یک موتورسوار در اسکورت رییس جمهور گفت: این با توجه به بی انضباطی یک موتورسوار رخ داده بود که شهروند عادی بود. مطلب خاصی نبود و جنبه خاصی نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز