خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

برخی اصناف با بالارفتن نرخ دلار اقدام به افزایش خودسرانه قیمت می‌کنند/ محکومیت شرکت‌های میهن، پگاه و پاک

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۷۲۳

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: براساس قانون، ارائه کنندگان خدمات باید ضوابط قیمت گذاری را رعایت کند و چنانچه رعایت نکنند و سازمان حمایت گزارش کند، سازمان تعزیرات ورود خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی امروز در نشستی خبری با موضوع اقدامات سازمان تعزیرات در قرارگاه عملیاتی شعب ملی تنظیم بازار گفت: وطیفه اصلی نظارت بر اجرای ضوابط قیمت گذاری برعهده  وزارت جهاد و کشاورزی است مشکلی که در بازار داریم برخی اصناف به بهانه مختلف از جمله بالا رفتن دلار اقدام به افزایش خودسرانه قیمت می کنند. سازمان حمایت براساس قانون وظیفه نظارت بر قیمت ها را دارد. همچنین براساس قانون ارائه کنندگان خدمات باید ضوابط قیمت گذاری را رعایت کند و چنانچه رعایت نکنند و سازمان حمایت گزارش کند سازمان تعزیرات ورود خواهد کرد.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخی از  واحدهای تولیدی و کارخانه ها به دلایل مختلف از جمله جنگ اکراین و روسیه و اجرای طرح اصلاح قیمتها اقدام به افزایش قیمت کرده اند . برای جلوگیری از این تخلفات شعب ملی تشکیل شد شرح وظایف این شعب این است که براساس موضوعات مختلف ورود کنند و ضوابط قیمت گذاری را نظارت کنند این اقدام در راستای کمک به سازمان حمایت انجام می شود.

وی ادامه داد: در حوزه مواد شوینده ورود کردیم و کارخانه های متعدد مواد شوینده موردبررسی، قرار گرفت اقدامات پیشگیرانه و کشف تخلفات انجام شد روز گذشته در قزوین دو کارخانه مهم بررسی شد و در نتیجه بازرسی در یکی از کارخانه ها، با توجه به اینکه افزایش قیمت خودسرانه داشت در حالی که ۵۰۰ هزار تن کارتن مواد شوینده به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در شبکه توزیع قرار گرفته بود از ورود آن به بازار جلوگیری شد.

اصانلو خاطرنشان کرد: در کارخانه شوینده دیگری ۴۰۰ تن مواد شوینده با قیمت‌های خودسرانه تولید و بازرسان ما با این کارخانه برخورد کردند. همچنین در کرمانشاه با یک واحد تولیدی رب که امتناع از عرضه برای افزایش قیمت داشت برخورد شد. 

وی با اشاره به کارخانه های تولید لبنیات ادامه داد: یکی از روسای شعب ملی نیز از هفته گذشته واحدهای تولید لبنی را بازدید و نتیجه آن اصلاح قیمت خط تولید و بازگرداندن قیمت به میزان تعیین شده بود.

وی ادامه داد: همچنین سه شرکت نیز محکوم شده اند. یک شرکت تولیدی به ۳۶۰ میلیارد تومان به سبب گران فروشی محکوم شد همچنین به اصلاح قیمت نیز ملزم شد. یک شرکت دیگر لبنی به ۱۶ میلیارد تومان و اصلاح قیمت محکوم شدند و یک شرکت دیگر به یک میلیارد تومان محکوم شد. این سه شرکت به دلیل گران فروشی و افزایش خودسرانه قیمت محکوم شده‌اند. شرکت های دیگر نیز تولیداتی داشته و افزایش قیمت خودسرانه داشتند که باتوجه به اینکه هنوز توزیع صورت نگرفته بود این شرکت‌ها صرفا اصلاح قیمت را انجام دادند.

اصانلو خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵ شعبه ملی تشکیل شده و براساس ماموریت‌های که برعهده آنهاست اقدامات خود را انجام داده و نظارت می کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های میهن، پگاه و پاک نیز محکوم شده اند.

اصانلو با اشاره به محکومیت یک شرکت تولید پوشک بچه گفت: این شرکت به ۲۰۰ میلیارد تومان به دلیل گران فروشی محکوم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز