خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد؛

شیوع «نورو ویروس» در هفته های اخیر در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۷۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: متأسفانه عامل اسهال ویروسی یا «نورو ویروس» در هفته های اخیر شیوع پیدا کرده است. اما با رعایت بهداشت فردی و شستن دست‌ها می توان از انتقال این بیماری پیشگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: این ویروس تمامی سنین از کودکان تا بزرگسالان را درگیر می‌کند و می‌تواند با علائمی همچون دل‌پیچه، اسهال، حالت تهوع و استفراغ خود را بروز بدهد. خوشبختانه شدت علائم به حدی نیست که نیاز به بستری وجود داشته باشد و با خودمراقبتی و بدون نیاز به آنتی‌بیوتیک بهبودی حاصل می‌شود. 

وی ادامه داد: به علت آنکه عامل بیماری، ویروسی است حتی درمان آنتی‌بیوتیکی نیز برای افراد نیاز نیست و تنها خودمراقبتی در منزل نیاز است تا بدن با کمبود آب مواجه نشود. چرا که از یک سو هوا گرم بوده و تعریق زیاد است و از سوی دیگر با اسهال و استفراغ آب بدن کم می‌شود اما عموما بیمار ظرف 2 تا 3 روز بهبود می‌یابد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در برخی موارد، گاهی شدت تهوع آن قدر زیاد است که بیمار نمی‌تواند چیزی بخورد. این دسته از بیماران باید به درمانگاه مراجعه کنند و با دریافت یک سرم می‌توانند سریعا به وضعیت جسمی مطلوب برسند و اساسا جای نگرانی نیست. 

جمالیان تصریح کرد: بیشترین راه انتقال این بیماری از طریق تماس است، بر همین اساس با شستن دست‌ها در زمان استفاده از مواد غذایی و رعایت بهداشت فردی می‌توان به ‌راحتی از آلوده شدن به این ویروس پیشگیری کرد، انتقال بیماری از طریق سبزیجات و میوه‌ها نیز خیلی نادر گزارش‌ شده است. 

وی بیان داشت: در فصلی هستیم که یکسری ویروس‌ها و باکتری‌ها بیشتر می‌شوند، بنابراین معمولا در فصل تابستان بیماری‌هایی که علائم آنها با اسهال و استفراغ همراه باشد را بیشتر از گذشته شاهد هستیم. در حال حاضر این ویروس در کشور و استان مرکزی افزایش داشته و علائم آن بیشتر گوارشی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز