خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مطرح کرد:

۱۲۰ هزار نوآموز در سطح شهر تهران سنجش و غربالگری می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۷۴۵

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از غربالگری و سنجش ۱۲۰ هزار نوآموز در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درآیین افتتاح پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در دبستان دخترانه رازی، عنوان کرد: هرسال با شروع تابستان کار بزرگی آغاز می شود و پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان انجام می‌شود که بسیار مهم است و اثر مهمی در نظام آموزشی و آینده کشور دارد.

او تصریح کرد: راه توسعه و پیشرفت در هر کشوری از طریق نیروی انسانی هموارتر می‌شود. دوران مدرسه و کودکی بهترین دوران رسیدگی است. در دوران کودکی و آموزش و پرورش ابتدایی باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود. بحث ارزیابی و غربالگری نوآموزان و اطفالی که در بدو ورود به تحصیل هستند، اهمیت زیادی دارد و باید متناسب با شرایط راهنمایی شوند از هر نظر.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران ادامه داد: نوآموزان برای تحصیل ارزیابی می شوند و مسیر مشخصی برایشان تعیین می شود تا در آموزش طی مسیر کنند. برخی دانش‌آموزان ممکن است معلولیت یا نارسایی داشته باشند که اولیای آنها توسط پایگاه راهنمایی می شوند و در ادامه راه نیز کنار خانواده ها هستند. دانش‌آموزان رها نمی‌شوند و متناسب با وضعیت، برنامه هایی برای آنها در طول تحصیل فراهم می شود و جلوی افت تحصیلی را می‌گیریم و در متوسطه اول و دوم شاهد افزایش آموزش کیفی خواهیم بود.

او گفت: ما در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به عنوان مشاور و اطمینان بخش در کنار خانواده‌ها خواهیم بود.

او در آخر اظهار کرد: تعداد ۶۰ پایگاه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در تهران فعال است که هم پایگاه اولیه و هم تخصصی هستند و ۱۲۰ هزار نوآموز در سطح شهر تهران سنجش و غربالگری می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز