خبرگزاری کار ایران

رئیسی در نشست خبری پایان سفر به چهارمحال و بختیاری:

مصوبات سفرهای استانی ناظر بر تحقق شعار سال تنظیم می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۰۲۱

رئیس جمهور با اشاره به مصوبات سفر به چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین مصوبات سفرهای استانی ناظر به ایجاد فرصت‌های اشتغال دانش پایه و بر محور رونق تولید تنظیم می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان سفر دولت مردمی به استان چهارمحال و بختیاری در نشستی با خبرنگاران در تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر گفت: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های خدادادی بسیاری در عرصه‌های کشاورزی، گردشگری و منابع طبیعی دارد که بهره‌گیری صحیح و مناسب از این ظرفیت‌ها می‌تواند به حل مشکلات استان از جمله در زمینه ایجاد اشتغال کمک کند.

رئیس جمهور افزود: در این سفر آشنایی دقیق‌تری با ظرفیت‌های چشمگیر چهارمحال و بختیاری در زمینه گردشگری پیدا کردم و با اطمینان می‌گویم که فعال شدن حداکثری ظرفیت‌های گردشگری استان حتما می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری در استان را برطرف کند.

رئیسی تکمیل زیرساخت‌های مواصلاتی و ارتباطی را از نیازمندی‌های بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری استان دانست و اظهار داشت: تکمیل زیرساخت‌های لازم برای رونق گردشگری در چهارمحال و بختیاری در مصوبات این سفر دیده شده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به بازدید خود از کارخانه نساجی حجاب شهر کرد و نیز کشتارگاه صنعتی جونقان تصریح کرد: اجرای طرح توسعه این واحد نساجی و نیز فعال کردن همه ظرفیت‌های کشتارگاه صنعتی جونقان علاوه بر رونق تولید و تامین نیازمندی‌های کشور به کالاهای تولیدی واحدها می‌تواند در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار نیز موثر باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه توسعه و رونق بیشتر کشاورزی در چهار محال و بختیاری نیز به عنوان یکی از راهکارهای رفع مشکل اشتغال در استان در مصوبات سفر مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اساسا با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین مصوبات سفرهای استانی ناظر به ایجاد فرصت‌های اشتغال دانش پایه و بر محور رونق تولید تنظیم می‌شوند.

رئیس جمهور گفت: اعتبارات لازم برای مصوبات سفر دولت مردمی به چهارمحال و بختیاری تصویب شده و مسئولین مربوط به این موضوع در استان و در تهران باید تلاش خود را متمرکز بر تخصیص هر چه سریع‌تر این اعتبارات و رساندن آنها به پای طرح‌های مورد نظر در استان قرار دهند.

رئیسی افزود: از همه مدیران استان می‌خواهم که اجرای مصوبات سفر را با جدیت و انگیزه دنبال کنند تا واقعا حرکتی در استان اتفاق بیافتد و مردم احساس کنند که کار متفاوتی در حال انجام است.

رئیس جمهور در ادامه پاسخ به این سوال که برنامه دولت برای حل مشکلات چهار محال و بختیاری درباره کم‌آبی چیست، اظهار داشت: درست است که چهارمحال و بختیاری نیز نسبت به سالهای گذشته کم‌آب‌تر شده است اما این استان همچنان یکی از پرآب‌ترین استان‌های کشور است و نکته مهم و حیاتی درباره مشکل آب در چهارمحال و بختیاری مدیریت صحیح منابع آب است.

رئیسی ادامه داد باید با کمک و همکاری خودِ مردم و همه کسانی که در طول سالهای متمادی از منابع آبی این منطقه بهره‌مند می‌شدند مصرف منابع آبی موجود را بر محور عدالت مدیریت کرد.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر نیرو درباره تدوین طرح جامع و شفاف آب استان چهارمحال و بختیاری بر محور عدالت در بهره‌مندی از منابع آب گفت: مردم نشان دادند که محدویت‌ها را به شرط رعایت عدالت می‌پذیرند اما تبعیض به هیچ‌وجه برای آنان قابل قبول و پذیرش نیست و لذا به دنبال آن هستیم تا با تهیه و اجرای این طرح مدیریت منابع آب به شکل عادلانه انجام شود.

رئیسی در پاسخ به سوال دیگری درباره تصویب قطعنامه علیه کشورمان در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: معتقدیم اساس این اتفاق با تحریک رژیم صهیونیستی انجام شده است اما در هر صورت همواره اعلام کرده‌ایم که چنین اقداماتی هرگز جمهوری اسلامی ایران را وادار به توقف و عقب‌نشینی نخواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: همچنان بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران و استیفای حقوق حقه ملت ایران تاکید می‌کنیم و یادآور می‌شویم که هرگز نمی‌توانیم حقوق مردم کشورمان را مورد اغماض قرار دهیم.

رئیسی تصریح کرد: چنین اقداماتی هرگز نمی‌تواند مسیر ملت ایران به سوی پیشرفت را متوقف کند و زورگویان باید حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند. بارها تاکید کرده‌ایم که ملت ایران حرف و حق خود را به شکل منطقی دنبال می‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند با زبان زور با ملت ایران سخن بگوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز