خبرگزاری کار ایران

«مرکز رشد واحد‌های فناور» در سازمان نوسازی مدارس راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۸۰۲

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور موافقت کرد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، با توجه به نام‌گذاری سال 1401 به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری، توجه به اقدامات نوآورانه و استفاده از فناوری‌های نوین در اولویت قرار گرفته است.

به همین منظور، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای بهبود روش‌ها و شیوه‌های نوین در اجرای برنامه‌ها در جهت ساخت فضاهای آموزشی به دنبال برنامه مدون با استفاده از این الگوهای جدید است.

در همین راستا، با مکاتبات و تعاملاتی که با دفتر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به انجام رسید، با راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور موافقت شد.

پیش از این نیز مطالعات مربوط به احداث فضاهای آموزشی برای استفاده بهینه از انرژی در مدارس آغاز شده بود و با راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در نوسازی مدارس، استفاده از مصالح نوین، معماری متفاوت و منطبق بر فناوری‌های روز وارد فاز جدیدی خواهد شد.

همچنین، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نظر دارد تا نخستین رویداد «مدارس آینده» را به زودی برگزار نماید تا با بهره‌مندی از ایده‌ها و طرح‌های دریافتی، ساخت مدارس در کشور با این رویکرد مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز