خبرگزاری کار ایران

برلوسکونی:

حوادث اوکراین نشانه انزوای غرب از جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۱۱۰

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا ‌حوادث اوکراین را نشانه انزوای غرب از سایر نقاط جهان توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «سیلویو برلوسکونی»، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا، امروز -شنبه- در مقاله‌ای که در روزنامه ژورنالی منتشر شد، اعلام کرد که حوادث اوکراین نشان‌دهنده انزوای غرب از سایر نقاط جهان است.

برلوسکونی تاکید کرد که برخلاف ایالات متحده و متحدانش، بیشتر کشورها از محکوم کردن عملیات ویژه روسیه در اوکراین خودداری کرده‌اند.

وی افزود: «بحران اوکراین حقیقت بسیار تلخی را آشکار کرد. واکنش غرب با اتفاق نظر جمع اتخاذ شد، اما منظور ما از غرب چیست؟ ایالات متحده، اروپا و برخی از کشورهای منطقه اقیانوس آرام ار جمله استرالیا و ژاپن که روابط سنتی با ایالات متحده دارند اما در مورد سایر کشورهای جهان، هیچ یک از آنها به موضع غرب نپیوستند».

برلوسکونی به عنوان نمونه به ترکیه اشاره کرد که به رغم اهمیت نقش آن در ناتو از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه امتناع کرد.

این سیاستمدار کهنه‌کار ایتالیایی در پایان گفت: «آنچه که بحران اوکراین به ما نشان داده است، یک نشانه نگران‌کننده برای زمان حال و به ویژه برای آینده است. روسیه از غرب منزوی است، اما غرب از سایر نقاط جهان منزوی شده است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز