خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد؛

امضای توافق ایران، عراق و سوریه برای حل مشکل ریزگردها در ٢١ تیرماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۲۴۰

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قرار شد در ٢١ تیرماه تفاهم‌نامه‌ای بین ایران، عراق و سوریه برای حل مشکل ریزگردها امضا شود امیدواریم بتوانیم ٢١ تیر ماه میوه این توافق را به نحو مطلوب عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از رایزنی با رؤسای سازمان‌های محیط زیست عراق و سوریه در خصوص معضل ریزگردها چیست، گفت: سفر ما به کشورهای اصلی به عنوان منشأ ریزگردها و تحت تاثیر قرار گرفتن کشور جمهوری اسلامی ایران بود. در کشور عراق نشست بسیار مفصلی با وزیر محترم امور خارجه، وزیر کشور، وزیر کشاورزی، وزیر منابع آبی، وزیر محیط زیست و نهایتا نخست‌وزیر این کشور داشتیم که همه به اتفاق روی این بحث ابتکار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران که بتوانیم یک همسویی و هم گرایی ایجاد کنیم، نظر واحد داشتند.

وی ادامه داد: قرار شد در ٢١ تیرماه تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و ظرفیت خوبی بود و همچنین مقرر شد جلسات کارشناسی برای مباحث عملیاتی انجام شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در کشور سوریه خوشبختانه تفاهم نامه امضا شد و برنامه بسیار خوب و رو به جلویی داشتیم و کاملا بصورت یک پایلوت اجرایی در شهر دیرالزور دیده شد. نشست همتایان دو کشور وزرای نیرو و جهاد کشاورزی که مسئول بحث ریرگردها هستند مقررشده انجام شود. در عین حال نشست‌های کارشناسی هم انجام می‌شود و ماحصل این سفر خوب بود و من پیش‌بینی می‌کنم اقدامات خوبی صورت گیرد که در آینده سفر به کشورهای دیگری هم داشته باشیم و بتوانیم ٢١ تیر ماه میوه این توافق را به نحو مطلوب عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز