خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره فعالیت دوباره پارکبان‌ها در قالب شرکت‌های انتظام

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۱۸۰

رییس پلیس پایتخت توضیحاتی درباره فعالیت‌ پارکبان‌ها در قالب شرکت انتظام ارائه کرد.

«سردار حسین رحیمی» رییس پلیس پایتخت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره فعالیت مجدد پارکبان‌ها گفت: پارکبان‌ها فقط در پوشش شرکت‌های انتظام و نگهبان محله می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این کار موجب سوءاستفاده برخی افراد سودجو و دریافته هزینه‌های اضافی از مردم نمی‌شود، ادامه داد: به هیچ عنوان پارکبان‌ها مستقل نمی‌توانند فعالیت داشته باشند صرفا فعالیت پارکبان‌ها در قالب مجموعه شرکت‌های انتظام قانونی است. همچنین افرادی که هنوز مجوز رسمی نداشته و شرکت ثبت شده قانونی ندارند هم اگر در این زمینه فعالیت کنند، خلاف قانون عمل کرده و کار غیرقانونی مرتکب شده‌اند.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین اگر واحد صنفی نیز فرد یا افرادی را برای این‌کار بگمارد خلاف بوده و غیرمجاز است.

سردار رحیمی تصریح کرد: در صورتی که در محلی نیاز به حضور پارکبان باشد، باید به شرکت انتظام درخواست داده شود؛ شرکت‌های انتظام نیز مکلف هستند از البسه استفاده کنند که حاوی آرم و علائمی است که توسط پلیس به آن‌ها ابلاغ شده و عنوان و نام شرکت نیز حتماً روی یک از بازوهای لباس آن فرد باید قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که این پارکبان‌ها مجاز به دریافت هزینه از مردم هستند، گفت: بله براساس تعرفه‌ای که از سوی شرکت‌های انتظام مشخص شده است هزینه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز