خبرگزاری کار ایران

برق‌گرفتگی دو جوان در همدان و ملایر

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۴۵۹

مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان از برق‌گرفتگی دو جوان همدانی و ملایری با برق دستگاه بالابر خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا صارمی اظهار کرد: روز گذشته -جمعه ۶ خردادماه- بی احتیاطی مرد ۳۵ ساله ای در منطقه چرمسازی شهر همدان هنگام استفاده از دستگاه بالابر به علت برخورد بدن با سیم بدون عایق دچار برق گرفتگی شد و جان باخت.

وی اضافه کرد: روز پنجشنبه ۵ خردادماه نیز مرد ۳۵ ساله ای در روستای منگاوی شهرستان ملایر با قصد بریدن و سرقت کابل برق دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

صارمی با بیان اینکه سال گذشته ۱۹ نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند، گفت: بررسی های انجام شده در سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد بیشتر برق گرفتگی ها به علت ناآشنایی با اصول پیشگیری از وقوع برق گرفتگی و بی توجهی به اصل کلی برق گرفتگی یعنی عبور جریان برق از بدن به زمین اتفاق می افتد.

وی مطرح کرد: بیشترین میزان برق گرفتگی در فصل تابستان رخ می دهد چراکه با آغاز فصل گرم سال و راه اندازی دستگاه های برودتی و سرویس کولرها تعداد قربانیان ناشی از برق گرفتگی در جداول آماری این اداره کل افزایش می یابد.

مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان در پایان بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای گرم سال و راه اندازی و استفاده از وسایل سرمایشی، شهروندان باید اصول فنی و نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری سیستم های سرمایشی و استفاده از وسایل برقی بکارگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز