خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر احمد ساعی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۸۹۵

دانشگاه تهران در پی درگذشت احمد ساعی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم تحقیقات پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر احمد ساعی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم تحقیقات پس از طی دوره‌ای بیماری سحرگاه امروز پنج شنبه پنجم خرداد ماه ۱۴۰۱ در سن هشتاد و چهار سالگی به رحمت ایزدی پیوست.

دانشگاه تهران درپی فقدان این استاد پیشکسوت پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرد:

«انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر با خبر شدیم دکتر احمد ساعی، استاد پیشکسوت دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دعوت حق را لبیک گفته و رخ در نقاب خاک کشیده است.
این پژوهشگر علوم سیاسی علاوه بر آموزش دانشجویان و تولید مقالات علمی فاخر، تألیف کتب ارزشمندی بویژه در حوزه روابط بین‌الملل در کارنامه و سوابق علمی پژوهشی خود دارد که بی‌شک ثمرات فعالیت‌های پربار و پربرکت این استاد فرهیخته، ماندگار خواهد ماند.
دکتر احمد ساعی دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی از دانشگاه گراتس اتریش بود. به اذعان هم‌قطاران این فرهیخته پرتلاش عرصه علوم سیاسی، فعالیت‌های استاد ساعی با دغدغه مسئله توسعه سامان پیدا می‌کرد و عمده آثار او نیز در این زمینه تألیف و به چاپ رسیده است. در سوابق تألیفاتی مهم این استاد توانمند علوم سیاسی می‌توان به تألیف کتاب‌های «درآمدی بر مسائل سیاسی جهان سوم»، «اقتصاد سیاسی بین‌الملل»، «نظریه‌های امپریالیسم»، «مسائل اقتصادی سیاسی جهان سوم»، «نظریه‌های توسعه» و «نظریات متعارض توسعه» اشاره کرد.
بدینوسیله از طرف هیأت‌رئیسه و خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تأسف عمیق، درگذشت این فرهیخته گرامی را به خانواده سوگوار ایشان، دانشجویان، استادان و همکاران گرامی تسلیت گفته، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نماید.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز