خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه خبر داد؛

فعالیت ۱۷ مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۸۲۵

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از فعالیت ۱۷ مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،فرحناز محمدی اظهار کرد: ۱۷ مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه فعال بوده که تاکنون ۱۰۰ درصد نوزادان متولد شده شنوایی سنجی آن‌ها انجام شده است.

وی افزود: در مرکز غربالگری شنوایی نوزادان تست تشخیص ABR شنوایی و تست غربالگری مرحله اول نوزادان تازه متولد شده انجام شده و نوزادان از بیمارستان به این مرکز ارجاع داده شده و تست‌های ذکر شده از آن‌ها گرفته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس فاکتورهای خطر تست‌هایی از نوزاد گرفته شده و اگر مشکلی از قبیل کم شنوایی وجود داشته باشد برای گرفتن سمعک، کاشت حلزون یا جراحی به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت: در صورتی که نوزاد مشکل شنوایی نداشته باشد کارت سلامت از طرف مرکز غربالگری شنوایی صادر شده که در کل کشور معتبر است.

محمدی خاطر نشان کرد: مشکل کم شنوایی یک معلولیت پنهان است و برنامه‌های غربالگری از پرستاری شروع شده و به مرکز غربالگری شنوایی نوزادان ارجاع داده می‌شود و هر نوزادی باید حداقل یک بار این تست را انجام دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز