خبرگزاری کار ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ایران؛

زمینه فعالیت سرمایه گذاران روس در ایران را فراهم می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۳۶۵

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ایران اظهار داشت: ما علاقمندیم علاوه بر تلاش بر افزایش مبادلات بازرگانی و تامین نیازهای وارداتی متقابل، زمینه فعالیت سرمایه گذاران روسی در ایران برای تولید کالاها و خدمات مورد نیاز را فراهم کنیم از این رو وزارت خارجه آمادگی خود را برای تسهیل و تقویت ارتباطات و همکاری بین فعالان اقتصادی دو کشور اعلام می کند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ایران در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه با بیان اینکه بسیار خوشحالم که امروز فرصتی فراهم شد تا در جمع مسئولین دولتی، مدیران شرکت‌ها، بازرگان، صاحبان و کارآفرینان جمهوری اسلامی ایران و روسیه حضور پیدا کردم، اظهار کرد: خوشبختانه روابط ایران و روسیه به ویژه در حوزه اقتصادی، روند رو به رشدی پیدا کرده است و در سال گذشته افزایش چشمگیری در حجم مبادلات بازرگانی صورت گرفته است.

وی افزود: در ماه‌های اخیر نیز تعاملات خوبی بین مقامات دولتی و نمایندگان بخش خصوصی دو کشور برای رفع موانع توسعه همکاری‌های اقتصادی صورت گرفته است از این امیدواریم با اجرای توافق‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، حمل و نقل، ایجاد مراکز لجستیک و افزایش مبادلات بازرگانی باید تسریع پیدا کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه کشورمان تصریح کرد: دو کشور علاوه بر همکاری اقتصادی دو جانبه می‌توانند با همکاری و هم افزائی زمینه حضور و فعالیت در بازارهای ثالث را فراهم کنند.

صفری خاطرنشان کرد: ایران بر مبنای اصول سیاست خارجی اهتمام ویژه‌ای به توسعه روابط با کشورهای همسایه به ویژه روسیه دارد و نگاه ما در روابط با روسیه اصیل و بلندمدت است و متاثر از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مقطعی نیست.

وی تاکید کرد: ما علاقمندیم علاوه بر تلاش بر افزایش مبادلات بازرگانی و تامین نیازهای وارداتی متقابل، زمینه فعالیت سرمایه گذاران روسی در ایران برای تولید کالاها و خدمات مورد نیاز را فراهم کنیم از این رو وزارت خارجه آمادگی خود را برای تسهیل و تقویت ارتباطات و همکاری بین فعالان اقتصادی دو کشور اعلام می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز