خبرگزاری کار ایران

چرا لنت ترمز اهمیت زیادی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۳۴۷

لنت ترمز از قطعات با گرید A در ایمنی خودرو است. به‌طوریکه می‌توان گفت این قطعه باید دارای کیفیت و کارایی بسیار زیادی باشد؛ زیرا ارتباط مستقیمی با جان سرنشینان خودرو دارد. لنت ترمز در واقع نیروی بازدارنده حرکت ماشین است و طول عمر آن براساس کارکرد خودرو ارزیابی می‌شود. لنت ترمز خودروهای سواری به دو شکل کاسه‌ای و دیسکی در بازار عرضه می‌شوند. لازم است بدانید مکانیزم موجود براساس فشاری است که در مدار، به واسطه روغن ترمز اتفاق می‌افتد.

 

لنت ترمز چه اهمیت‌هایی در سیستم ترمز خودرو دارد؟

لنت ترمز به دلیل داشتن نقش مهم و حیاتی در ترمزگرفتن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ بنابراین تعویض به موقع این قطعه، کمک بزرگی به شما خواهد کرد. لنت ترمز فرسوده سبب افزایش مسافت ترمز خواهد شد و می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری بوجود آورد. از طرفی دیگر، از بین رفتن لنت باعث آسیب‌دیدگی دیسک ترمز و خراش روی آن می‌شود. آسیب دیسک چرخ و تعویض آن، می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادتری را ایجاد کند. تمامی این موارد در کنار هم سبب شده تا لنت ترمز و توجه به زمان تعویض آن از اهمیت بالایی داشته باشد.

 

انواع لنت‌های ترمز

لنت ترمز، به طور معمول به چند دسته تقسیم می‌شود که این لنت‌ها علاوه بر جنس از نظر میزان کارکرد نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

 

لنت ترمز ارگانیک

اولین گروه از لنت‌های ترمز ارگانیک هستند که هیچ گونه فلزی در ساخت آن‌ها به کار نرفته است. این لنت نسبت به سایرین عمر کوتاه‌تری داشته و قیمت‌ کمتری نیز دارد.

 

لنت ترمز نیمه فلزی

لنت ترمز نیمه فلزی از فرمولاسیون مختلفی شامل 30 تا 70 درصد مواد فلزی و آلیاژهای مختلف تشکیل شده‌است. این نوع لنت، به دلیل کیفیت مناسب، قدرت ترمز بالا و قیمت اقتصادی آن، جزء پرفروش‌ترین نوع لنت در بازار لوازم یدکی می‌باشد. اما معایبی جزئی نیز دارد.

 

لنت ترمز سرامیکی

لنت ترمز سرامیکی یکی از بهترین انواع لنت است که بالاترین کیفیت و دوام را در میان انواع لنت ترمز دارد. از نقاط قوت لنت ترمز سرامیکی، تولید نکردن صدا و گردوغبار و تحمل دمایی بالای آن است. همچنین این نوع لنت به دیسک ترمز هیچگونه آسیبی نمی‌رساند. قیمت لنت ترمز سرامیکی نیز به اندازه کیفیتش بالاست و از سایر انواع لنت ترمز گران‌تر است.

 

نشانه‌هایی که شما را برای خرید لنت ترمز جدید آگاه می‌کند

لنت ترمز یک کالای یدکی مصرفی است که برخلاف سایر لوازم مصرفی خودرو که طبق کارکرد مشخصی، نیاز به تعویض دارند؛ تنها می‌توان با بررسی‌های دوره‌ای، زمان تعویض آن را تشخیص داد. چراکه عوامل متعددی بر میزان مصرف این قطعه تاثیر دارند. در ادامه به برخی از نشانه‌های تعویض لنت ترمز و خرید یک لنت ترمز جدید خواهیم پرداخت:

 

کشیده شدن فرمان در هنگام ترمز گرفتن

اگر فرمان شما در زمان ترمز به یک سمت کشیده ‌شود؛ ممکن است لنت شما نیاز به تعویض داشته‌باشد. زیرا احتمال دارد کالیپرها دچار خرابی شده باشند.

 

سوت کشیدن و خرخر کردن لنت

هنگامی که صدای سوت یا خرخری از لنت ترمز به گوش می‌رسد یعنی زمان تعویض لنت فرا رسیده و باید به فکر خرید لنت ترمز جدید باشید. در صورتی که صدای خرخری از لنت شنیده ‌شود؛ احتمالا لنت ترمز شما کاملا تمام شده است و با هر ترمز، آسیب بزرگی به دیسک ترمز وارد خواهد شد.

 

لرزش پدال ترمز

اگر در هنگام ترمز گرفتن پدال زیر پای شما به لرزش در می‌آید؛ باید جهت تعویض و خرید لنت جدید اقدام کنید.

چرا لنت ترمز اهمیت زیادی دارد؟

چگونه لنت ترمز هیوندای سانتافه اصلی را تشخیص دهیم؟

تشخیص اصالت لنت ترمز از روی ظاهر لنت و بسته‌بندی آن، کار دشواری است و تنها افراد متخصص در این زمینه قادر به شناسایی آن هستند. چراکه نمونه‌های تقلبی آن با کیفیت بسیار بالا از روی جعبه و لنت اصلی کپی شده‌اند و تشخیص این موضوع کار ساده‌ای نیست. اما برای تشخیص اصالت لنت ترمز هیوندای سانتافه می‌توان مشخصه‌های ذیل را بررسی کرد:

  • داشتن ساختار نرم و یکنواخت در گوشت لنت
  • دارای پرچ‌ها و اتصالات قوی و سالم در قسمت فلزی لنت
  • داشتن کارتن و بسته بندی مرغوب

 

معرفی ویژگی‌های لنت ترمز NHC

اگر به دنبال خرید لنت ترمز هیوندای سانتافه باکیفیت هستید، لنت ترمز NHC به شما پیشنهاد می‌شود. لنت ترمز ان اچ سی از جنس سرامیک بوده و از دوام و استحکام بالایی برخوردار است و در هنگام گرفتن ترمز به خوبی عمل می‌کند. علاوه بر این موضوع این لنت با توجه به انتقال دما امکان خنک سازی سیستم را نیز فراهم می‌آورد. لنت ترمز ان اچ سی در شرایط آب و هوایی متنوع، ترمزگیری نرم و درعین حال، قوی را برای راننده فراهم می‌کند. همچنین در تولید این لنت از هیچ‌گونه ماده زیان‌آوری برای سلامت انسان و محیط زیست استفاده نشده است.

 

معرفی ویژگی لنت ترمز ام بی کوریا

ام‌بی‌کوریا یکی از برندهای معتبر لنت ترمز نیمه‌فلزی است. اگر به دنبال لنت ترمز باکیفیت برای خودروی هیوندای سانتافه هستید، لنت ترمز ام‌بی‌کوریا به شما پیشنهاد می‌شود. در ادامه ویژگی‌های این برند لنت ترمز بیان شده‌است:

  1. فاقد آزبست
  2. بدون سروصدا
  3. دارای قدرت ترمزگیری بسیار بالا
  4. بدون آسیب‌رسانی به دیسک ترمز
  5. دارای گارانتی اصالت کالا

 

نکاتی مهم در خصوص تشخیص لنت ترمز ساندرو اصلی

در این بخش به بررسی راه‌های تشخیص لنت ترمز ساندرو اورجینال خواهیم پرداخت:

  • بسته بندی و جعبه فاخر: یکی از راه‌های تشخیص لنت ترمز اصلی، برخورداری از جعبه و بسته بندی مناسب است. به طوری که هر برند دارای بسته بندی با مشخصه‌های مخصوص به خود خواهد بود.
  • داشتن لوگو و هولوگرام: یکی از راه‌های تشخیص لنت ترمز ساندرو اورجینال و اصلی، وجود هولوگرام و برچسب مختص به آن برند است. با این وجود هولوگرام‌ها قابلیت کپی برداری داشته و معمولا نمونه‌های تقلبی در مقایسه با نمونه اصلی اختلاف قابل ملاحظه‌ای دارند.
  • توجه به رنگ پشت لنت: رنگ به کار رفته در پشت لنت‌ها با یکدیگر متفاوت است و معمولا از رنگ‌های به خصوصی برای لنت ترمز ساندرو استفاده می‌شود.

 

ویژگی‌های لنت ترمز ساندرو، برند فردو

فردو یکی از بهترین برندهای اروپایی موجود در بازار ایران است. محصولات ترمز برند، قطعات مختلف سیستم ترمز را با بهترین کیفیت به بازار لوازم یدکی عرضه می‌کند. در ادامه مزیت و ویژگی‌های لنت ترمز فردو، توضیح داده‌شده‌است:

  1. فاقد آزبست و دوستدار طبیعت
  2. عدم آسیب ریسانی به دیسک
  3. عدم ایجاد گرد و غبار
  4. برخورداری از توان حرارتی بالا به هنگام ترمزگیری

 

ویژگی‌های لنت ترمز فریکسا

فریکسا یکی از برندهای معتبر نیمه‌فلزی است. اگر به دنبال خرید لنت ترمز باکیفیت برای خودروی ساندرو و هیوندای سانتافه هستید، لنت ترمز فریکسا انتخاب خوبی است. نقاط قوت و ویژگی‌های این برند کره‌ای به شرح زیر است:

  • عدم آسیب رساندن به دیسک
  • داشتن قدرت ترمز بسیار بالا
  • بدون لرزش و صدا به هنگام ترمز گرفتن
  • فاقد آزبست

 

اهمیت لنت ترمز در خودرو

لنت ترمز در خودروها دارای اهمیت حیاتی بسیار زیادی است. وجود هرگونه عیب در این قطعه سبب تلفات جبران ناپذیری خواهد شد. اولین قدم در خرید و تعویض لنت ترمز، آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های آن است. پس از کسب اطلاعات لازم در مورد لنت ترمز هیوندای سانتافه و لنت ترمز ساندرو، باید برای خرید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید. سایت lent.ir، یکی از سایت‌های معتبر فروش آنلاین لنت ترمز در بازار لوازم یدکی است که توانسته نیاز تمامی مشتریان خود را برآورده کند. در نتیجه برای خرید لنت ترمز هیوندای سانتافه و ساندرو پیشنهاد می‌شود به این سایت مراجعه کنید تا لنت ترمز باکیفیت و قیمت مناسب خریداری نمایید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز