خبرگزاری کار ایران

تعهد رهبر کره‌شمالی به تقویت وضعیت آمادگی جنگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۲۶۹

رهبر کره‌شمالی طی سخنانی در نشست کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم متعهد شد که رزمایش‌های نظامی را گسترش داده وضعیت آمادگی جنگی این کشور را تقویت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی طی سخنانی در نشست کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم متعهد شد که رزمایش‌های نظامی را گسترش داده وضعیت آمادگی جنگی این کشور را تقویت کند.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، در این نشست درباره «وظایف عمده نظامی و سیاسی» برای سال جاری و «مسائل بلندمدت در مورد جهت‌گیری برای ساخت ارتش» رایزنی شد.

وی چند هفته قبل نیز خواستار «افزایش تصاعدی» زرادخانه هسته‌ای کشورش برای مقابله با تهدیدهای کره‌جنوبی و آمریکا شد. 

رهبر کره‌شمالی از کره‌‌جنوبی به عنوان «دشمن غیرقابل انکار» کشورش یاد کرده و گفت که آمریکا به عنوان هم‌پیمان اصلی این دشمن، طی سال گذشته، فشارها بر کره‌شمالی را به حداکثر میزان ممکن افزایش داده است. 

کیم تصریح کرد که فشارهای آمریکا بر کره‌شمالی از طریق استقرار متناوب تجهیزات نظامی در شبه‌جزیره کره، اعمال شده است. 

وی افزود که  کره‌شمالی در واکنش به این اقدام باید همزمان با توسعه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید، تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی تولید کند که به این کشور «قابلیت حمله متقابل سریع» بدهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز