خبرگزاری کار ایران

سخنگوی صنعت برق:

برق اداراتی که مصرف خود را کاهش ندهند، قطع می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۶۴۸

سخنگوی صنعت برق با اشاره به جهش بیش از ۹ درصدی مصرف برق در کمتر از یک هفته، تاکید کرد: برق اداراتی که مصرف خود را کاهش ندهند، قطع می‌شود.

به گزارش ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه امروز نیز شاهد ۲۳۰۰ مگاواتی مصرف برق هستیم، گفت: پیک مصرف برق امروز به ۵۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید که نشانگر افزایش شدید مصرف است.

وی با بیان اینکه برای مدیریت مصرف اقدامات گسترده‌ای انجام شده است، اظهار داشت: امسال مصرف برق ادارات به طور ویژه و با نصب کنتورهای هوشمند کنترل می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه براساس مصوبه هیات دولت، ادارات باید مصرف برق خود را ۳۰ درصد در ساعات کاری کاهش دهند، تصریح کرد: در صورتی که مصرف خود را کاهش ندهند، در مرحله نخست اخطار دریافت می‌کنند و در صورت عدم رعایت، برق اداره پر مصرف قطع خواهد شد.

به گفته رجبی مشهدی، این اقدامات به منظور تامین پایدا برق مشترکان خانگی و تداوم روند تولید ادامه خواهد یافت و به همین دلیل، ادارات باید پس از پایان ساعات کاری، نسبت به خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی‌های غیرضروری اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه افزایش دما در روزهای آتی و افزایش نیاز مصرف برق در کشور رعایت نکات مدیریت مصرف در ساعات اوج مصرف برق که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ گزارش شده و تنظیم درجه وسایل سرمایش بر روی ۲۵ درجه امری بسیار مهم و کمک‌کننده برای تامین برق هموطنان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز