خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

غنی‌ترین گنجینه اشیاء تاریخی غرب کشور در استان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۱۸۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان گفت: این استان با ۱۱ هزار شیء تاریخی - فرهنگی و بیش از ۵۰۰۰ اثر تاریخی یکی از غنی‌ترین گنجینه اشیاء تاریخی غرب کشور است.

به گزارش ایلنا، سید امین قاسمی، در نشست تخصصی گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، با بیان اینکه، شعار امسال هفته میراث فرهنگی، قدرت موزه‌هاست اظهار کرد : موزه‌ها سبک زندگی گذشتگان و نیاکان را نمایش می‌دهند و ذهن گردشگر و بازدیدکننده را به روی ایده‌های جدید، باز می‌کنند تا بشر، بتواند آینده‌ای بهتر برای زندگی‌اش، رقم بزند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه موزه‌ها ابزارهای مهمی برای تبادل فرهنگی، غنی‌سازی فرهنگی، توسعه و صلح بین‌الملل هستند، عنوان کرد: موزه‌ها این قدرت را دارند که محیط پیرامون ما را متحول کنند.

وی با بیان اینکه موزه‌ها مکان‌های مهم فرهنگی برای نمایش اکتشافات بشریت هستند ، خاطر نشان کرد : در لرستان ۱۱ موزه‌ فعال وجود دارد؛ مجموعه تاریخی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد به مدت ۱۳ سال است که در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارد.

قاسمی ادامه داد: تلاش‌های فراوانی را انجام داده‌ایم تا قلعه تاریخی فلک‌الافلاک به عنوان اثر جهانی، ثبت دائم بشود و این کوشش‌ها، تداوم دارد تا همه عرصه حریم قلعه تحت تملک سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد تا هرچه سریعتر، ثبت جهانی قلعه، محقق شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: ساختمان موسوم به باشگاه افسران نیز که متعلق به دوره‌ی پهلوی اول است براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به موزه‌ی سکه و مفرغ، تبدیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: ساختمان تاریخی سربازخانه نیز به‌زودی به موزه‌ی مردم‌شناسی و باستانشناسی، تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز